home دسته‌بندی نشده ما مصمم به توسعه روابط با روسیه در همه زمینه ها هستیم

ما مصمم به توسعه روابط با روسیه در همه زمینه ها هستیم



به گزارش شفاف، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی گفت: موقعیت ممتاز ایران می تواند تجارت از هند به روسیه و اروپا را کم هزینه و رونق بخشد و «کریدور شمال-جنوب» نیز در این موضوع نقش مؤثری دارد.

رئیس دومای روسیه امروز با بیان اینکه تثبیت و بهره برداری از روابط ایران و روسیه مستلزم گسترش همکاری ها در عرصه های علمی، اجتماعی و رسانه ای است و البته بر منافع متقابل در این زمینه و مصون ماندن از مداخلات تاکید کرد. توسط اشخاص ثالث .

سفیر ایران در روسیه در خصوص توافق ایران و روسیه در این سفر گفت: پیش نویس توافقنامه جامع همکاری های تهران و مسکو توسط ایران تهیه شده است، اما برای بحث و بررسی نیاز به زمان دارد.

رئیسی گفت: ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری فراوان و مکمل دو کشور در کنار قدرت و نفوذ هر یک از دو کشورمان در حوزه‌های جغرافیایی می‌تواند هم‌گرایی بین مناطق را تقویت کند.

رئیس جمهور روز گذشته به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و در جریان مذاکرات احیای توافق هسته ای با ایران به مسکو سفر کرد. وی پیش از این در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای به حداکثر رساندن روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به تاجیکستان و ترکمنستان سفر کرده است.

رئیسی بر عزم ایران برای توسعه روابط با روسیه در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: مواضع دو کشور در بسیاری از موارد مشترک است و با توجه به اراده مقامات ایران و روسیه و ظرفیت های موجود، زمینه برای توسعه همکاری های مشترک وجود دارد. “

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در خصوص اهمیت تقویت روابط با روسیه گفت: در دولت جدید روابط اقتصادی با همسایگان در اولویت است و روسیه همسایه شمالی بزرگ ما با بیش از 230 میلیارد دلار واردات است. و ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر غیرقابل قبول بودن سطح کنونی روابط ایران و روسیه اظهار داشت که این نظر پوتین رئیس جمهور روسیه است. جمهوری اسلامی ایران به دنبال «تعامل حداکثری» با همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و متحدانش است. هدف و اساس این همکاری، تشکیل «جامعه متمدن جهانی» است.

رئیس دولت سیزدهم با انتقاد از حضور چندین ساله آمریکا در عراق گفت: تجربه یک نظام بین المللی مبتنی بر سلطه و سلطه نشان می دهد که خروجی آن چیزی جز جنگ، خشونت، ناامنی و تفرقه بین ملت ها نبوده است. در دوران مدرن، مفهوم مقاومت نقش اساسی در معادلات بازداری دارد.

رئیسی الگوی موفق مقاومت را همکاری ایران و روسیه در سوریه عنوان کرد که استقلال کشورها را تضمین کرده و امنیت منطقه را تقویت کرده است.

رئیس جمهور در خصوص سیاست ایران در قبال تسلیحات هسته ای گفت: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و این سلاح ها در استراتژی دفاعی ما جایی ندارد، اما ما از حقوق ملت خود محرومیم. ما نمی آییم.

ایالات متحده هنوز به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل نکرده است». ایران به چیزی کمتر از حقوق خود راضی نیست. وی به شرایط بازگشت ایران به برجام اشاره می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.