home دسته‌بندی نشده کتاب داستان «شهید حسن باقری» منتشر شد

کتاب داستان «شهید حسن باقری» منتشر شد


به گزارش شفاف، کتاب روایی «شهید حسن باقری» نوشته سعید سرمدی و تهیه کنندگی زهرا بلدی، صداپیشگی فرهاد قائمیان، محمدحسین لطیفی، امیرمحمد صمصامی و سینا نیکوکار در 342 دقیقه در کتاب روایت صدای ایران قرار گرفته است. پایگاه داده است.

کتاب دفاع مقدس شهید حسن باقری کتاب شهید حسن باقری در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در مراسمی با حضور امیر دریادار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، علی بخشی زاده معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، سردار علی محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، مهدی شاملو، مدیر صداوسیما و هنرمندان و نویسندگان رادیو ایران به همراه ۴۵ عنوان کتاب دیگر رونمایی شد.

غلامحسین افشردی (ملقب به حسن باقری) در سال 1334 در تهران به دنیا آمد. وی در رشته حقوق در دانشگاه تهران تحصیل کرد. حسن باقری به عنوان مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران شناخته می شود. وی از فرماندهان ارشد سپاه در عملیات های فتح المبین، عملیات رمضان و بیت المقدس بود و در آزادسازی خرمشهر نقش اساسی داشت. وی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود که در 8 بهمن 1361 هنگام آماده شدن برای عملیات والفجر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

کتاب «شهید حسن باقری» از سری کتاب های فرماندهان دفاع مقدس است که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است. این کتاب درباره جنگ ایران و عراق شامل مجموعه مقالات، سخنرانی ها و دست نوشته هایی درباره شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) است.

شهید باقری از سرداران تاثیرگذار دوران دفاع مقدس است. وی با روحیه والای و کم نظیر خود در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشت. در این کتاب به نقش و جایگاه شهید باقری در طراحی راهبرد نظامی و فرماندهی جنگ، فضایل اخلاقی و ویژگی های فرماندهی، سخنان شهید درباره تحولات جنگ، گزارش ها و دست نوشته های وی اشاره شده است.

در پایان کتاب، آثار مکتوب درباره شهید باقری معرفی شده است. هدف از تهیه کتاب، آشنایی نسل جوان با فرماندهان دفاع مقدس و تبیین برخی از ابعاد راهبردی و اقدامات بدیع فرماندهان بزرگ دفاع مقدس است.

کتاب «شهید حسن باقری (مجموعه مقالات، سخنرانی ها و دست نوشته ها)» در سال 1391 توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «شهید حسن باقری» اینجا کلیک کنید.

برای تهیه نسخه الکترونیکی کتاب «شهید حسن باقری» اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.