home دسته‌بندی نشده شب سینمای ایران در بلغارستان برگزار شد

شب سینمای ایران در بلغارستان برگزار شد


به گزارش شفاف، نصیری، کاردار سفارت کشورمان در این مراسم ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط دیپلماتیک و فرهنگی دو کشور، وجود اشتراکات فرهنگی را مهمترین نقطه قوت روابط بین دو کشور دانست. دو کشور که نقش مهمی در توسعه روابط در سایر زمینه ها دارد. وی با بیان اینکه همه ساله با برگزاری برنامه هایی مانند شب سینمای ایران تلاش می شود مردم دو کشور با فرهنگ و هنر یکدیگر بیشتر آشنا شوند، گفت: در این زمینه تلاش می شود تا مردم دو کشور با فرهنگ و هنر یکدیگر آشنا شوند.
کاردار کشورمان در پایان ضمن اشاره به حضور فیلم های ایرانی در بلغارستان، فیلم های ایرانی حاضر در این دوره از جشنواره را معرفی کرد.
در حاشیه شب سینمای ایران نمایشگاهی از صنایع دستی کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفت که با استقبال مخاطبان مواجه شد. همچنین از مهمانان و حاضران با چای ایرانی و شله زرد پذیرایی شد.
در این دوره از جشنواره فیلم منار 8 اثر از کشورمان حضور دارند. «آتابای» نیکی کریمی، «بیهامه چیز» محسن قرایی، «روزی روزگاری ایران» غلامرضا جعفری محصول مشترک ایران و افغانستان، «کلاغ ها» ساخته نقی نعمتی، «به وقت انار» به کارگردانی گراناز موسوی تهیه کنندگی مشترک. از ایران، افغانستان و استرالیا، «لاک پشت و حلزون» به کارگردانی محسن رضایی، «باید» رضا درمیشیان و مستند «این من نیستم» ساخته سعید قلی پور فیلم‌هایی هستند که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.