home دسته‌بندی نشده دلیل استعفای مسئول پرونده اسرای اسرائیلی به قول خودش

دلیل استعفای مسئول پرونده اسرای اسرائیلی به قول خودش


به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری فلسطینی ساما، موشه تال، مسئول پرونده اسرا و مفقودان اسرائیلی، استعفای خود را به این دلیل دانست که احساس می کرد «اسرائیل» تمایل کافی برای بازگرداندن اسرا ندارد. و گمشدگان

وی افزود: من می دانم که در حال حاضر پس از آخرین دور مذاکراتی که در دولت فعلی داشتیم، برنامه ای وجود ندارد و در حال حاضر اراده و انگیزه کافی در تصمیم گیرندگان اسرائیلی وجود ندارد. این مسیر را انتخاب کنید، چون در جریان توافق شلیت فشار زیادی وجود داشت، اکنون وضعیت به نفع جنبش حماس است و ما تحت فشار هستیم.

وی گفت: فرصت های زیادی برای بازگشت سربازان و اسرای اسرائیلی وجود دارد.

وی در خصوص نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: اگر او رهبر است باید تصمیم بگیرد و موضوع دیگر این است که تعهدات دولت های قبلی وجود دارد و اعدادی هستند که روی میز مذاکره آمده اند و تخمین زده می شود که صدها اسیر فلسطینی باشند.” دستان آنها به خون اسرائیل آغشته است. سال ها پس از جنگ 2014، ما هنوز موضع خود را نمی دانیم.

تال همچنین گفت که آزادی زندانیان زن فلسطینی مشروع است. اما صحبت از زندانیانی خواهد بود که می توانند آزاد شوند.

وی گفت که مصر مهمترین میانجی در پرونده سربازان اسیر شده است و می تواند هر طرحی را حتی شفاهی برای دستیابی به توافق ایجاد کند.

تال در مورد معامله شالیت گفت که مدیریت متفاوت آن درست بوده و «اسرائیل» باید فهرست اسامی را تهیه می کرد نه جنبش حماس.

لیا گلدن، مادر هادر گلدن، افسر اسیر اسرائیلی، در مصاحبه ای رادیویی گفت: «اسرائیل ارزش های اصلی خود را رها کرده و به آنها توهین کرده است، زیرا اسیران جنگی برای بازگرداندن آنها تلاش نمی کنند.

وی ادامه داد: همه به ارزش معامله گیلاد شلیت اشاره کرده اند و از فرزندان ما می خواهند تاوان آن را بپردازند و در دیدار با وزیر ارتش و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صراحتا به ما گفته شد که برنامه ای برای بازگرداندن آنها وجود ندارد. ” ما خواهان بازگشت سربازان هستیم و در شرایطی هستیم که جای بحثی نیست و این خیانت به ما، سربازان و ارزش های آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.