home دسته‌بندی نشده هشدار پلیس راه برای بارش برف و باران در 4 روز آینده / زنجیر چرخ خودرو در جاده ها الزامی است

هشدار پلیس راه برای بارش برف و باران در 4 روز آینده / زنجیر چرخ خودرو در جاده ها الزامی است



سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار داشت: بر اساس اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه مورخ 12/10/1300 بارش شدید باران و برف راه های اکثر استان های کشور را فرا می گیرد. کشور به جز استان های شمالی و شمال غربی. و بر همین اساس در این چند روز شرایط بسیار متفاوتی را در جاده های کشور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: بارندگی به صورت برف و باران خطر لغزش و یخ زدگی جاده ها را افزایش می دهد که خطر انحراف از جاده و واژگونی در این شرایط افزایش می یابد. در این زمان برای رانندگی در جاده باید سرعت معمول را کاهش داد.

سرهنگ شیرانی گفت: متاسفانه در روزهای بارندگی هفته گذشته شاهد حوادث ناگواری در حوزه حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که دلیل اصلی آن بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ تصمیم بود. سرعت مطمئن.”

وی گفت: اصرار رانندگان برای رسیدن به مقصد در زمان و زمان مشخص از قبل بدون در نظر گرفتن شرایط نامساعد جوی و پیش بینی نکردن افزایش لغزندگی معابر در این شرایط یکی از عوامل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

سرهنگ شیرانی گفت: داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده باید برای بستن زنجیر چرخ در شرایط برفی آمادگی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.