home دسته‌بندی نشده لینکهای خراب چیست و چگونه می توان آنها را یافت؟

لینکهای خراب چیست و چگونه می توان آنها را یافت؟


پیوند داخلی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش های بهینه سازی سئو و سایت است. در واقع لینک سازی نه تنها از نظر سئو داخلی بلکه از نظر سئو خارجی نیز به حساب می آید بهینه سازی سایت به شما کمک می کند. اگرچه توصیه می شود از پیوندهای داخلی و حداقل یک پیوند خارجی در کل مطالب و صفحات خود استفاده کنید ، این مانند یک شمشیر دو لبه است.

قبل از اینکه در مورد لینکهای خراب صحبت کنیم ، بیایید یک مثال ساده برای شما بزنیم. تصور کنید شخصی آدرس رستورانی را به شما می دهد که فکر می کند غذای خوشمزه می پزد. با اشتیاق آدرس را می گیرید و به محلی که او معرفی کرده می روید. اما با کمال تعجب ، فهمیدید که در این منطقه هیچ رستورانی وجود ندارد و فقط وقت خود را تلف می کنید.

پیوندها دقیقاً یکسان هستند. وقتی در حال مرور و مرور وب سایتی هستید ، پیوندی را باز می کنید که به آن علاقه دارید و حاوی محتوای جالبی است. اما غافل از اینکه به شما آنچه انتظار داشتید را نشان نمی دهد و پیام خطایی دریافت می کنید.

در این مقاله از یک سری مقالات آموزشی سئو شرکت طراحی وب سایت دارکوب ، ما در مورد پیوندهای خراب و نحوه پیدا کردن و رفع آنها صحبت خواهیم کرد.

لینک شکسته چیست؟

پیوندهایی که پس از کلیک بر روی آنها ، با صفحه ای روبرو می شویم که حاوی پیام خطای 404 است ، پیوندهای شکسته نامیده می شوند. صفحه 404 یک صفحه پیش فرض است که در صورت پیدا نشدن لینک درخواست شده در سرور سایت ، به طور خودکار برای کاربری که پیوند را درخواست کرده است نمایش داده می شود.

چند نوع لینک خراب داریم؟

پیوند داخلی خراب

پیوند داخلی خراب پیوندی است که دامنه سایت شما باشد اما مشکلی دارد. لینک خراب داخلی در واقع پیوندهای داخلی شماست که صفحه مقصد آنها به هر دلیلی مشکلی دارد و یک پیام 404 را برای کاربر کلیک کننده خود نمایش می دهد. مدیریت پیوندهای داخلی خراب معمولاً آسانتر از سایر پیوندهای خراب است.

لینک خراب خارجی

پیوندهای خارجی که کاربر را از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل می کنند ، درست مانند پیوندهای خراب داخلی ، به دلایل مختلف ممکن است به پیوندهای خراب تبدیل شوند و پیام خطای 404 را به کاربران نشان دهند. به عنوان مثال ، برای معرفی یک منبع در مورد اخبار مهم ، ممکن است لازم باشد از لینک یک سایت معتبرتر استفاده کنید ، اما آن سایت پس از تغییرات جدید ، جای خبر مورد نظر را تغییر داده و لینک قبلی شما به یک لینک معیوب یا پیوند خراب تبدیل شده است تبدیل می شود.

اگر تعداد لینکهای خراب در وب سایت شما افزایش یافته است و شما به دنبال راهی برای رفع مشکل هستید یا می خواهید تغییر بزرگی مانند تغییر الگوی سایت ایجاد کنید ، می توانید راه حل درست و کم خطر مشاوران را پیدا کنید از بخش طراحی وب سایت دارکوب کمک بگیرید.

دلایل خرابی پیوندها چیست؟

پیوندهای شکسته غیر معمول و کشنده نیستند و مانند سایر مشکلات فنی که ممکن است برای یک سایت پیش بیاید ، در طول فعالیت همه وب سایت ها به طور مکرر رخ می دهد. اما یک مدیر وب باهوش و آینده نگر معمولاً به دنبال علت پیوندهای مشکل ساز است و آنها را در اسرع وقت برطرف می کند. پیوندهای شکسته به دلایل زیر در طول کل آنها رخ می دهد:

  • محتوای قدیمی را ویرایش کرده و آدرس URL یکی از صفحات سایتی را که آدرس اینترنتی آن را در جای دیگری پیوند داده اید ، تغییر دهید.
  • بروز مشکلات فنی
  • محتوایی را که دیگر نیازی به آن ندارید اما پیوندهای مربوط به آنها را پاک یا به روز کنید فراموش کنید.
  • تغییر سیستم مدیریت محتوای سایت و استفاده از سایر سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی و غیر اختصاصی
  • افزودن صفحات جدید و عدم پیوند صحیح (خطای تایپ هنگام وارد کردن آدرس پیوند)
  • دامنه سایت را تغییر دهید و پیوندهای قدیمی را به روز نکنید

لینکهای خراب چه تاثیری در سئو سایت دارند؟

یکی از مهمترین عواملی که گوگل و خزنده های آن به سادگی از آن چشم پوشی می کنند وجود لینکهای خراب یا از بین رفته در صفحات وب است. در حقیقت ، لینک های خراب در صورت عدم رسیدگی به موقع به طور غیر مستقیم باعث از کار افتادن وب سایت شما می شوند.

دلیل این امر این است که وقتی خزنده های موتور جستجو صفحات وب شما را جستجو می کنند ، پیوندهای داخلی و خارجی را که در صفحات خود قرار می دهید با دقت بررسی می کنند. اگر حتی یکی از پیوندهای سایت شما مشکلی داشته باشد ، در ازای آن نمره منفی خواهید گرفت.

هر بار که گوگل پیغام خطای 404 را در سایتی جستجو می کند ، آنها دیگر کار نمی کنند و امتیاز بسیار کمتری به آن می دهند. این امر نه تنها برای ربات های گوگل بلکه برای کاربرانی که شما را برای مرور وب انتخاب کرده اند نیز اتفاق خواهد افتاد.

بعد از اعتماد به شما و خواندن چندین لینک یا محصول جذاب ، ممکن است به یک لینک خراب بروند. اگر کاربری با صفحه خطای 404 روبرو شود ، اعتماد روانی کمتری به شما خواهد داشت و ممکن است دیگر به چنین سایتی مراجعه نکند. این به معنای کاهش بازدید و یا کاهش زمان کاربر در سایت شما است که در نهایت به SEO و رتبه بندی Google شما آسیب می زند.

لینکهای خراب ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که ممکن است در این مقاله ذکر نشود. اما نکته این است که ، هر لینک شکسته مانند یک سم برای سایت شما است. نیاز به حذف هر پیوند خراب یکی از وظایف اصلی یک مدیر وب است که آگاه و با دقت است. چندین روش و ابزار برای یافتن پیوندهای خراب وجود دارد که در زیر با آنها آشنا خواهید شد.

چگونه می توان پیوندهای خراب را پیدا کرد؟

تاکنون ، ما فهمیدیم که چه عواملی باعث خرابی پیوندها می شود و چندین نوع لینک خراب داریم. اما سوال این است که چگونه می توان پیوندهای خراب را پیدا کرد؟

به طور کلی چندین ابزار وجود دارد که می تواند به شما در یافتن پیوندهای خراب کمک کند.

از وب سایت ها و برنامه ها برای یافتن پیوندهای خراب استفاده کنید

چندین وب سایت وجود دارد که توانایی جستجو و بررسی لینک های سایت شما را دارند و در صورت وجود می تواند لینک منبع و مقصد را اعلام کند. وب سایت Brokenlinkchecker مثال خوبی در این مورد است. کافیست آدرس سایت مورد نظر خود را در نوار آدرس این سایت تایپ کنید.

نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که توانایی تجزیه و تحلیل و یافتن لینکهای شکسته احتمالی را در سایت شما دارند. نرم افزار Screaming Frog ابزاری بسیار ایده آل برای وب مسترهایی است که دائماً می خواهند وضعیت پیوندهای داخلی یا خارجی سایت خود را بررسی کنند.

از ابزار Google Search Console استفاده کنید

این ابزار کاربردی ضمن ارائه خدماتی از جمله وضعیت ترافیک ورودی از طریق سئو و نمایش رتبه بندی کلمات کلیدی ، توانایی ردیابی و معرفی پیوندهای مشکل دار یا خراب به سایت شما را دارد. پس از ثبت نام و ورود به Google Search Console ، کافیست مالکیت وب سایت خود را به یکی از راه های ممکن تأیید کنید و سپس فایل نقشه سایت فعلی را در آن بارگذاری و ثبت کنید.

ربات های گوگل پس از مدتی بررسی پیوندهای سایت شما ، صفحاتی را که حاوی پیوندهای خراب هستند ، معرفی می کنند.

از افزونه های وردپرس استفاده کنید

اگر وب سایت شما مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس است ، می توانید با نصب یکی از افزونه هایی که توانایی بررسی و یافتن لینک های خراب را دارد ، خیلی سریع از این موارد مضر مطلع شوید. افزونه Link Checker یکی از نمونه های شناخته شده و مناسب برای نصب بر روی وردپرس است.

چگونه مشکل لینکهای خراب را حل کنیم؟

به منظور کاهش تعداد پیوندهای خراب و جلوگیری از آسیب رساندن به تجربه کاربر و عدم کسب امتیاز منفی از گوگل ، از روش های زیر برای حل مشکل پیوندهای خراب استفاده کنید.

به جای حذف پیوندها ، آنها را ویرایش کنید

در طول عمر وب سایت یا فروشگاه آنلاین ، مواردی پیش می آید که دیگر نیازی به صفحه خاصی ندارید و آن را حذف می کنید. در این موارد ، به جای حذف صفحه استفاده نشده ، توصیه می شود مطالب تازه و مفید دیگری را در آن قرار دهید و ویرایش کنید.

استفاده از تغییر مسیرها

اگر محتوا هنوز در سایت شما است و فقط مکان آن را تغییر داده است ، می توانید برای آنها به مکان جدیدی هدایت شوید. چندین تغییر مسیر وجود دارد به نام های 301 Redirect ، 302 Redirect و 307 Redirect که هرکدام عملکرد نسبتاً مشابهی دارند. اما مدیران وب معمولاً ترجیح می دهند از تغییر مسیر 301 استفاده کنند که برای همیشه جایگزین پیوند می شود.

پیوند خراب را حذف کنید

ممکن است به هر دلیل دیگری به پیوند خراب خود نیازی نداشته باشید و محتوای جایگزین دیگری نیز در دست نداشته باشید. در این حالت ، شما باید لینک خراب را از تمام قسمت های سایت و به ویژه از محتوایی که قبلاً لینک شکسته را از آن پیوند داده اید ، حذف کنید.

نتیجه

ظاهراً خود گوگل در مورد رابطه بین پیوندهای خراب و سایت سئو نظر مستقیمی نداده است و همچنین رابطه مستقیمی بین این دو اعلام نکرده است. اما واقعیت این است که لینکهای خراب یکی از تأثیرگذارترین اصول در تجربه کاربر است و می تواند تأثیرات مخربی بر نگرش کاربران نسبت به مشاغل آغاز شده داشته باشد.

بنابراین در اولین فرصت ، به بررسی پیوندهای خراب فکر کنید و اگر هر یک از این پیوندها را پیدا کردید ، بلافاصله از روش هایی که در بالا ذکر کردیم برای رفع مشکل و جایگزینی موارد با استفاده از Redirect 301 استفاده کنید.

اگر لینک های خراب ، بهینه سازی سایت ، خدمات را پیدا کنید بازاریابی دیجیتال، خدمات بازاریابی اینترنتی و موارد مشابه شما به کمک و راهنمایی نیاز دارید ، مشاوران ما در شرکت طراحی وب دارکوب هر روز پاسخگوی نیازها و سوالات شما به صورت تمام وقت خواهند بود.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.