home دسته‌بندی نشده بک لینک چیست و چگونه بک لینک سازی درست است؟

بک لینک چیست و چگونه بک لینک سازی درست است؟


به راحتی می توان گفت بک لینک یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتور جستجو است. بیشتر افرادی که تازه وارد سایت شده اند و به دنبال راه های سریع و سریع برای افزایش رتبه خود در Google و سئو آنها بهتر هستند ، احتمالاً بارها و بارها با واژه backlink و معنای آن برخورد کرده اند و گاهی مدت ها است که به دنبال راه هایی برای ساختن آن هستند.

بک لینک یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سئو می باشد و در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی ارائه شده توسط شرکت طراحی وب سایت دارکوب قصد داریم به دنبال بک لینک و روش صحیح آن باشیم. ساختمان بک لینک بیا بریم. اگر می خواهید در رتبه بندی سئو سایت بک لینک موثر داشته باشید ، توصیه می کنیم امروز با مشاوران و کارشناسان ما در زمینه بازاریابی دیجیتال تماس بگیرید و از جدیدترین روش ها مطلع شوید. بهینه سازی سایت ، تکنیک سئو کلاه سفید و بازدید بیشتری داشته باشید.

بک لینک چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، تأثیر بک لینک در بهبود سئو چشمگیر است و به همین دلیل یکی از پرکاربردترین کلمات در دنیای تبلیغات آنلاین است. با این حال ، برای اکثر مدیران وب سایت ، بک لینک یک مفهوم چالش برانگیز و رمزآلود است.

بک لینک ها در واقع پیوندها یا پیوندهایی هستند که متعلق به وب سایت شما هستند اما با قرار گرفتن در وب سایت دیگری به صفحه دیگری از وب سایت شما پیوند داده می شوند. وقتی سایتی در بخشی از صفحه یا متن لنگر پیوند به وب سایت شما قرار می دهد ، ضمن معرفی شما ، باعث می شود کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند.

با خواندن توضیحات بالا ، احتمالاً فکر می کنید که هرچه سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشد ، رتبه شما بهتر خواهد بود و به صفحه اول نتایج گوگل باز خواهید گشت. در این صورت ، باید به شما بگوییم که حقیقت چیز دیگری است و تعداد زیادی بک لینک لزوماً نمی تواند عاملی برای کسب رتبه های بهتر در موتورهای جستجو ، به ویژه موتور جستجوی گوگل باشد.

واقعیت این است که دریافت بک لینک به هر قیمت و از هر سایتی نه تنها به سایت شما ارزشی نخواهد داشت بلکه در صورت دریافت بک لینک از سایت های با اعتبار کمتر محکوم به کلاهبرداری است و سرانجام پس از تمام تلاش ها و پرداخت هزینه های قابل توجه به میزان قابل توجهی نخواهد بود رتبه بندی سایت خود را تغییر دهید.

چه نوع بک لینک هایی خوب هستند؟

تصور کنید که دنیای وب پر از ربات های خزنده است که مانند عنکبوت ها از طریق بک لینک هایی که به عنوان تار عنکبوت عمل می کنند از یک وب سایت به وب سایت دیگر می روند. اگر تار نشود ، احتمال یافتن آن سایت کاهش می یابد یا به درستی نمایه سازی نمی شود.

در ابتدای جاده ، بک لینک های خوب و بد باید از هم جدا شوند. خرید بک لینک یک استراتژی اشتباه و بی ثمر است زیرا وب سایتی که فقط با هدف فروش بک لینک کار می کند ، معمولاً بدون در نظر گرفتن ارزش آفرینی و رعایت قوانین و خطوط قرمز گوگل ، فقط به منظور فروش بک لینک است. پیوندها می توانند به رتبه بندی سایت شما آسیب برسانند.

بک لینک خوب لینک هایی است که نه با پرداخت هزینه بک لینک به سایت های فروش ، بلکه به طور طبیعی یا با معرفی به وب سایت های معروف و معتبر بدست می آید.

از نظر گوگل ، تعداد بک لینک های یک سایت بسیار مهم است. اما لازم به ذکر است که اثربخشی همه بک لینک ها یکسان نیست و تنها بک لینک های با کیفیتی هستند که به بهبود سایت های سئو کمک می کنند. پیوندهای با کیفیت یکی از آن پیوندهایی است که توسط وب سایت های دارای رتبه بالا (یعنی سایتهایی که دارای دامنه اقتدار یا اقتدار صفحه بالایی هستند) معرفی می شوند.

سه دلیل برای مهم بودن بک لینک

میزان بازدید وب سایت را افزایش دهید

بک لینک ها مانند شریان های سایت شما عمل می کنند. هرچقدر تار عنکبوت به سایت شما متصل باشد ، احتمال بیشتری دارد که کاربران بیشتری شبانه روزی از سایت شما بازدید کنند.

ارتقا Rank رتبه بندی

موتورهای جستجو مانند Google و Bing به بک لینک به عنوان اسنادی نگاه می کنند که ارزش سایت شما یا هر سایت دیگری را افزایش می دهد. هرچه تعداد بک لینک شما بیشتر باشد ، رقبا بیشتر به شما اعتماد می کنند و مایل به معرفی لینک شما به کاربران خود هستند.

سرعت نمایه سازی سایت را افزایش دهید

پیوندهای پشتیبان را می توان میانبرهایی مشاهده کرد که خزنده های Google را خیلی سریع از یک طرف سایت به طرف دیگر هدایت می کند. Google به احتمال زیاد صفحاتی را در سایت شما جستجو می کند که بیشتر از سایرین مربوط یا مرتبط هستند. هرچه پیوندهای داخلی و خارجی بیشتری به یک صفحه منجر شود ، دلیل محبوبیت و نمایش آن در صفحات جستجوی Google بهتر است.

چند نوع بک لینک وجود دارد؟

در اصل دو نوع بک لینک وجود دارد که یکی برای بک لینک های گیرنده ارزش ایجاد می کند اما دیگری کاملاً متفاوت است.

بک لینک Nofollow

اگر لینک دهنده از برچسب Nofalo در پیوند سایت شما استفاده کرد ، واقعاً نمی خواست موتورهای جستجو ارزش و اعتبار بیشتری به سایت شما بیفزایند. در واقع ، برچسب Nofalo به این معنی است که از ربات های گوگل خواسته می شود پیوند را دنبال نکنند. البته بک لینک های Nofalo اگرچه از نظر سئو سایت چندان قابل توجه نیستند اما به طور کلی ثابت می کنند که سایت شما لینک دادن به آن بود.

لینک Dofollow

پیوندی که شامل برچسب follow جدید نباشد و کاربر را از یک سایت به سایت backlink گیرنده هدایت کند ، پیوند backlink نامیده می شود. پیوندهای پیگیری می توانند به افزایش رتبه صفحه کمک کرده و به Google اطلاع دهند که پیوند از چنین سایتی از ارزش بالایی برخوردار است.

برای دنبال کردن پیوند نیازی به استفاده از برچسب HTML Dofollow ندارید. نگران نباشید ، استفاده از برچسب Nofollow به ربات های گوگل اطلاع می دهد که آنها باید به دنبال لینک بک لینک باشند.

روش های نادرست برای گرفتن بک لینک

با توجه به اهمیت بالای بک لینک در بهبود رتبه بندی سایت ، تعداد زیادی از وب مسترها و صاحبان وب سایت ، بزرگ و کوچک ، معمولاً به دنبال میانبر هستند و سعی می کنند راه های غیرقانونی برای Google را پیدا کنند. از بک لینک بیشتر استفاده کنید و دریافت کنید.

چند روش اشتباه برای دریافت بک لینک:

  • خرید بک لینک از سایت هایی که معمولاً اعتبار بالایی در Google ندارند.
  • از بک لینک هایی که معمولاً استفاده می شود استفاده کنید سئو کلاه سیاه محکوم به فنا هستند
  • فروش بک لینک برای دریافت بک لینک بیشتر

برای جریمه کردن وب سایت هایی که مشکوک به استفاده از بک لینک غیرقانونی هستند ، Google نه تنها برای بک لینک های آنها ارزشی قائل نیست ، بلکه امتیاز آنها را کمتر از سایرین می دهد.

روش های درست ساخت بک لینک چیست؟

پس از آشنایی با بک لینک ها و میزان کارآیی آنها در رتبه بندی گوگل هر وب سایت ، وقت آن است که با روش های صحیح ساخت بک لینک بیشتر آشنا شویم.

اولین واقعیتی که باید در مورد بک لینک بدانیم این است که کیفیت بک لینک های هر سایت از تعداد آنها مهمتر است. این بدان معناست که تعداد بالای بک لینک از نظر گوگل اهمیت چندانی ندارد و در عوض بررسی می کند که چه تعداد بک لینک از سایت های با ارزش دریافت شده است.

امروزه خرید بک لینک به یک خطر بزرگ تبدیل شده است و هر لحظه شما را در معرض خطر جریمه شدن توسط گوگل قرار می دهد. گوگل الگوریتم Penguin خود را به توانایی شناسایی بک لینک های خریداری شده پس از به روزرسانی مجهز کرده است. اگر سایتی آمادگی خود را برای ارائه بک لینک اعلام کرد ، ابتدا بررسی کنید که بعد از این شما دچار مشکلات SEO و آسیب جبران ناپذیری که توسط گوگل به شما وارد می شود نخواهید شد.

طبیعی بودن بک لینک ها به معیارهایی از جمله اقتدار دامنه ، زمان ایجاد پیوند ، کیفیت محتوا ، سن دامنه ، تعداد پیوندهای خروجی ، IP های ورودی و همچنین سایر عوامل مخفی بستگی دارد که فقط گوگل از آنها آگاه است.

چگونه می توان بک لینک با کیفیت و طبیعی دریافت کرد؟

تولید محتوا و مقالات مفید برای کاربران

تولید محتوا در جذب مخاطبان بیشتر نقش اساسی دارد. تولید مقالات آموزشی و کاربردی به شما کمک می کند تا نه تنها نظر جستجوی کاربران ، بلکه نظر سایر وب سایت ها را نیز به خود جلب کند که آنها برای محتوای شما ارزش قائل هستند. به هیچ وجه نمی خواهم بگویم که من به مادر توصیه می کنم بی تحرک باشد. در عوض ، سعی کنید مقالات و پست های مختلف آموزشی و سرگرمی را از طرق مختلف مانند ترجمه مطالب غیرفارسی و استفاده از منابع معتبر خارجی در سایت خود قرار دهید.

اگر به دنبال بازاریابی محتوا هستید و می خواهید از این طریق مخاطبان بیشتری پیدا کنید ، پیشنهاد می کنیم فرصت استفاده از خدمات ویژه دپارتمان بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب را از دست ندهید. ما با بیش از 19 سال تجربه در زمینه بهبود سایت های جستجوگرها ، مناسب ترین تقویم محتوایی را با توجه به حوزه کاری و نیاز شما در اختیار شما قرار می دهیم.

فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی

اگرچه رسانه های اجتماعی نمی توانند تأثیر مستقیم چشمگیری در رتبه بندی سایت شما داشته باشند ، اما فعالیت شما در این سیستم عامل ها که میلیون ها کاربر در طول روز از آنها بازدید می کنند ، قطعاً تأثیرات غیرمستقیم خود را دارد. با به اشتراک گذاری پیوندها با محتوای مفید یا محصولاتی که با شرایط خاص به فروش رسیده اند ، باعث می شود که آنها دائماً به اشتراک گذاشته شوند و کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما جذب کنند.

گزارش آگهی و نکات مهم را برای دنبال کردن آماده کنید

گزارش آگهی یکی از م effectiveثرترین راه ها برای دریافت بک لینک طبیعی و با کیفیت است. رپورتاژ آگهی باعث می شود برند و نام شما در سایر وب سایت های معتبر دیده شود و علاوه بر جذب مخاطب ، امتیاز بالاتری نیز از گوگل کسب کنید و شانس حضور در صفحه اصلی گوگل را داشته باشید.

کیفیت سایت ناشر گزارش آگهی را بررسی کنید

وب سایتی که برای انتشار گزارش آگهی انتخاب شده است باید از نظر رتبه و نمره دارای شرایط ایده آل باشد. برای بررسی این موضوع می توانید به رتبه الکسا آن مراجعه کرده و مطمئن شوید که یکی از پربازدیدترین وب سایت های ایرانی است. علاوه بر این ، چنین سایتی باید از دامنه یا اعتبار دامنه خوبی برخوردار باشد. اعتبار دامنه به این معنی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت ناشر اعتماد دارند و هزینه گزارش تبلیغات بی فایده نخواهد بود. ابزارهای مختلفی مانند SmallSEOTools و Free DA Checker وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی دامنه اقتدار یک سایت استفاده کنید.

نکته بعدی در مورد انتخاب وب سایت ناشر گزارش آگهی ، جستجوی سایت هایی است که دارای جایگاه مناسب و قابل قبولی در نتایج Google در کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت شما هستند.

بدون پیوند شدید در محتوای گزارش آگهی

تعداد پیوندهایی که از سایت خود در هر گزارش آگهی قرار می دهید نباید بیش از 5 پیوند باشد. با کاهش تعداد پیوندهایی که در گزارش آگهی قرار می گیرند ، اجازه می دهید که ارزش پیوندهای قرار داده شده افزایش یابد. علاوه بر این ، توصیه می شود با قرار دادن حداکثر 3 تا 4 لینک از مجازات شدن توسط موتورهای جستجو خودداری کنید. علاوه بر این ، سعی کنید پیوند خود را متنوع کنید و چندین بار از همان پیوند استفاده نکنید.

به دنبال بک لینک دائمی باشید

اگر با وب سایت ناشر گزارش آگهی به توافق رسیده اید ، از ماندگار بودن بک لینک ها اطمینان حاصل کنید. بک لینک های شما نباید بعد از مدتی از کار افتاده باشند زیرا باعث از بین رفتن اعتبار دریافتی می شود.

زمان مناسب برای انتشار گزارش آگهی را پیدا کنید

علاوه بر این که نباید در محتوای گزارش آگهی پیوند بیش از حد داشته باشید ، باید در تعداد دفعات انتشار گزارش آگهی نیز مراقب باشید. فاصله کم بین انتشار گزارش آگهی در سایت های مختلف و انتشار چندین مقاله مشابه در وب سایت های دیگر با فاصله زمانی کوتاه ، همان تأثیر استفاده از تکنیک SEO کلاه سیاه را دارد و مطمئن باشید دیر یا زود گوگل این کار را انجام خواهد داد پرداخت جریمه سنگین. قبول خواهید کرد

از پست های مهمان استفاده کنید و در انجمن ها ارسال کنید

با توجه به اینکه انتشار پیوندهای سایت در تالارها و تالارها رایگان است ، فرصت خوبی برای استفاده از این ترفند برای بازدید و بازدید بیشتر وجود دارد. علاوه بر استفاده از فرصت های دیگر مانند ارسال پست های مهمان در سایت هایی که پست های دیگران را برای محبوبیت بیشتر منتشر می کنند ، روش خوب دیگری برای دریافت بک لینک با کیفیت است.

نکاتی که در بالا ذکر شد تنها برخی از فاکتورهای مهم در ایجاد بک لینک است و همیشه نکات و چالش های دیگری در هنگام گرفتن بک لینک وجود دارد. با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و همکاری با شرکت های معروف بازاریابی دیجیتال مانند دارکوب ، می توانید با سایر نکات کلیدی که به شما در گرفتن بک لینک و بهبود سئو کمک می کند ، آشنا شوید.

حرف آخر

بک لینک برای بهبود سئو و رتبه بندی سایت شما از نظر موتورهای جستجو ارزش ایجاد قابل قبولی دارد زیرا هر پیوند می تواند مانند سندی در اعتبار شما باشد. بدون شک ایجاد بک لینک و اتخاذ استراتژی مناسب برای ایجاد لینک می تواند عاملی برای پرش شما در صفحات نتایج گوگل و رسیدن به صفحه برتر و افزودن 10 وب سایت برتر در کلمات کلیدی معتبر و پرکاربرد باشد.

اگر به فکر ایجاد بک لینک هستید اما نمی دانید چطور این کار را به درستی انجام دهید و نمی خواهید یکی از وب سایت هایی باشید که از مجازات سنگین و جبران ناپذیری از طرف گوگل رنج می برید ، امروز می توانید با مشاوران بخش بازاریابی دیجیتال شرکت Call دارگوب و از خدمات ویژه ما لذت ببرید.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.