home دسته‌بندی نشده 6 فاکتور SEO که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود

6 فاکتور SEO که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود


هنر و علم بهینه سازی وب سایت برای بهبود رتبه بندی و نمایش آن در صفحات اول گوگل SEO یا Seo (بهینه سازی موتور جستجو) نام دارد. به طور کلی ، SEO تلاش می کند تا بازدید وب سایت را به صورت ارگانیک و با دریافت ترافیک از طریق نتایج جستجوی Google افزایش دهد. بدست آوردن یک رتبه بندی مناسب برای همه کلمات کلیدی مرتبط و خاص به این معنی است که یک وب سایت در طول ماه ، می تواند با جستجوی چنین کلماتی در Google ، بازدید طبیعی و قابل توجهی داشته باشد.

سئو در واقع مجموعه دستورالعمل هایی است که در نهایت باعث می شود محتوای یک صفحه یا سایت در موتورهای جستجو ، به ویژه موتور جستجوی گوگل بیشتر شناخته شود. موتورهای جستجو از الگوریتم های مختلفی برای هوشمند بودن و بهینه سازی نتایج ارائه شده به کاربران خود استفاده می کنند و درک نحوه کار آنها و الگوریتم های آنها در فرآیند بازاریابی دیجیتال مهم و ضروری است.

هدف اصلی موتورهای جستجو ارائه دقیقترین پاسخ به درخواستها و س questionsالات کاربران است ، بنابراین تهیه محتوای صحیح و سئو پیوندی را در تمام صفحات وب سایت قرار دهید.

موتور جستجوی گوگل ، به عنوان محبوب ترین موتور جستجو در اینترنت ، هدف اصلی تمام تلاش صاحبان مشاغل است و طبق آمار ، بیش از 70٪ از کاربران پس از جستجو در آن ، سعی می کنند 5 وب سایت در اولین باز کنند صفحه Google خلاصه ای را به آنها نشان می دهد و بیشتر اوقات صفحه را پایین نمی کشند و حتی به صفحات بعدی نمی روند. بنابراین یک کسب و کار آنلاین موفق باید تلاش کند تا در صفحه اول و در رتبه بندی تک رقمی Google SERP باشد.

با توجه به این واقعیت که بیشتر بازدیدها و بازدیدهای بی نظیر یک وب سایت از طریق موتورهای جستجو مانند Google انجام می شود اصول سئو این اولویت اول در بازاریابی دیجیتال است. برای اینکه یک وب سایت در اولین صفحات جستجوی Google جایی پیدا کند و بیشترین بازدید ممکن را داشته باشد ، تمام عناصر و عوامل سئو در طراحی وب سایت رعایت کنید.

اکثر دارندگان وب سایت و طراحان وب فکر می کنند که برای موفقیت در سئو تنها کافیست محتوا تولید کنید و فقط به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید. اما آنچه بیشتر مردم به آن توجه نمی کنند نکات و قوانین SEO در طراحی وب سایت و تأثیر بالقوه آن در بهبود سئو سایت با گذشت زمان است. اگر تمام اصول بصری و فنی سئو در طراحی وب سایت رعایت شود ، نه تنها کمک زیادی به نمایش محتوای تولید شده می کند ، بلکه سرعت رتبه بندی در گوگل را نیز بهبود می بخشد.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در زمینه طراحی وب سایت برای مشاغل آنلاین ، افتخار دارد که در زمینه بازاریابی دیجیتال ، خدمات جستجوگرها، با کارفرمایان و صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک همراه باشید.

عوامل سئو در طراحی وب سایت

موتورهای جستجوگر مانند Google و Bing از ربات های خزنده خود برای ردیابی وب سایت ها استفاده می کنند و از یک سایت به سایت دیگر می روند تا تمام اطلاعات لازم را از آنها جمع کنند. سپس الگوریتم های گوگل اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کرده و ترتیب قرارگیری وب سایت ها در نتایج نمایش داده شده به کاربر را تعیین می کنند.

الگوریتم های خاصی که هر موتور جستجو مشخص می کند دستورالعمل هایی است که سعی می کند مرتبط ترین و دقیق ترین نتایج را به کاربر نشان دهد.

تجارت و نام تجاری شما در اینترنت از همان لحظه راه اندازی وب سایت مهم خواهد بود. این زمانی است که شما برای اولین بار با مشتریان خود ملاقات می کنید و هیچ چیز مهمتر از اولین آشنایی نیست. در بازاریابی دیجیتال همچنین ، اولین و مهمترین نکته این است که شما چگونه ابتدا با کاربرانی ملاقات می کنید که اگر خوش شانس باشید ، احتمالاً مشتری وفادار شما می شوند.

بنابراین ، شما باید جنبه های فنی مهم دیگری را نیز در نظر بگیرید که در نگاه اول مشخص نیستند اما بسیار مهم هستند. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از سالها تجربه در زمینه کمک به رشد شرکتهای کوچک و بزرگ ، از اهمیت فاکتورهای SEO در طراحی وب سایت کاملاً آگاه است. در این مقاله لیستی از فاکتورهای مهم SEO را ذکر کرده ایم که باید در طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرند.

1 – Core Web Vital و سرعت بارگیری صفحه

اصطلاح Core Web Vital ها ، به معنی هسته های حیاتی وب ، یکی از داغترین موضوعات اخیر در زمینه مباحث مرتبط با SEO بوده و مدتی است به عنوان اصلی ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفته شده است. . آنها خواهند بود.

به گفته گوگل ، Core Web Vital یک جنبه متمایز از تجربه کاربر را نشان می دهد ، و آنها با توانایی اندازه گیری و ارزیابی توانایی اندازه گیری تجربه کاربر در دنیای واقعی و نتایج را بر اساس احساس کاربر در هنگام استفاده از ، بررسی و مقایسه کنید.

Core Web Vital عوامل رتبه بندی هستند که مدت زمان بارگیری و نمایش یک صفحه برای کاربر را اندازه گیری می کنند ، همچنین مواردی مانند تأخیر در نمایش ورودی اول و درجه ثبات بصری را اندازه گیری می کنند.

ردپای حضور ویژگی Core Web Vital را نیز می توان در ابزار Google Search Console یافت. بازاریاب های دیجیتال در این قسمت از کنسول جستجوی گوگل با نمای کلی مواجه هستند که نوع دستگاه های مورد استفاده برای ورود به وب سایت را نشان می دهد و در صورت باز کردن پیوندهای گزارش شده ، آنها می توانند پیوندهای نمونه را لیست کنند. برای مشاهده.

سرعت بارگذاری صفحه یکی دیگر از عوامل اصلی در سئو سایت و یکی از قوانین اصلی طراحی وب سایت است. با معرفی PageSpeed ​​Insight ، Google ابزاری قدرتمند ارائه کرده است که به ارزیابی دقیق و ارائه راه حل های مناسب برای بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت کمک می کند.

  • توصیه می شود اگر در فکر مشاهده و بهبود عوامل مهم Core Web Vital در طراحی وب سایت خود هستید ، حتماً قسمت گزارش Javascript و CSS را که در PageSpeed ​​Insight اعلام شده ، به دقت بررسی کنید.
  • مشکل لینکهای خراب و بی هدف را برطرف کنید
  • کد استفاده نشده و غیرضروری را حذف کنید
  • خطوط اضافی ، فضاهای خالی و نظراتی را که توسط خود شما یا توسعه دهنده اضافی به کد اضافه شده اند ، حذف کنید
  • برای کاهش زمان بارگذاری ، فایلهای وب سایت را تا آنجا که ممکن است فشرده کنید.
  • حافظه پنهان مرورگر را برای پرونده های JavaScript و CSS فعال کنید زیرا به مرورگر امکان ذخیره آنها را بدون نیاز به بارگیری مجدد ، مصرف داده و زمان اضافی می دهد.

توصیه ما:

  • از استفاده از پرونده های غیر ضروری گرافیکی ، ویدئویی و نرم افزاری که سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهند ، خودداری کنید.
  • حتماً با نکات بالا فایلهای JavaScript و CSS خود را بهینه کنید.

2 – دوستانه همراه باشید

هیچ رازی نیست که روز به روز بر تعداد کاربرانی که از تلفن های همراه و تبلت های خود برای وبگردی استفاده می کنند ، بازدید می شود. این گروه از کاربران همچنین حق دارند نسخه سازگار وب سایت شما و کلیه تصاویر و متن هایی که محتوای وب سایت شما را تشکیل می دهند ، به درستی در صفحه ابزارهای کوچک و بزرگ اینگونه دستگاه ها ، به وضوح خوانا و واضح ببینند. نمایش داده.

قطعاً نمی خواهید مشتری هنگام خرید از وب سایت شما قادر به خواندن و پر کردن قسمتهای مورد نیاز در صفحه اطلاعات تماس نباشد. این مشکلات به طور مستقیم بر فروش محصولات شما تأثیر می گذارد.

یک خرید ناموفق نه تنها نرخ پرش را افزایش می دهد ، بلکه بر نرخ تبدیل نیز تأثیر می گذارد و بدون شک با افزایش این تجربه ناخوشایند ، رتبه بندی وب سایت مورد نظر کاهش یافته و به صفحات بعدی می رود. Google هدایت خواهد شد.

به طور خلاصه ، داشتن یک وب سایت سازگار با تلفن همراه نه تنها یک ویژگی ضروری در بهبود تجربه کاربر است ، بلکه یک عامل مهم و اساسی در سئو سایت است. گوگل در سال 2015 تصمیم گرفت پاسخگویی وب سایت را به عنوان یک عامل مهم SEO در نظر بگیرد و از سال 2017 به بعد ، تأثیر آن در نتایج جستجو کاملاً مشهود بود.

3 – اطلاعات نوشتاری را به تصاویر اضافه کنید

موتورهای جستجو توانایی خواندن و جستجوی کد HTML را دارند. با این حساب می توان گفت که متن سلطان سئو است.

خزنده های Google فقط هنگام جستجوی سایت ها می توانند پست ها را خزنده کنند و هرگونه محتوای دیگر مانند انیمیشن ها ، تصاویر ، فیلم ها ، جداول یا کد JavaScript را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین توصیه می شود که اطلاعات خود را تا آنجا که ممکن است در متن یا کد HTML منتشر کنید.

البته این بدان معنا نیست که شما باید از فیلم ها ، تصاویر و سایر قالب های محتوایی صرف نظر کنید ، فقط از آنها برای تکمیل و نمایش بهتر محتوای متنی استفاده کنید. به عنوان مثال ، افزودن زیرنویس ها ، توضیحات متا مربوط به ویدئوی جاسازی شده در یک صفحه ، به ربات های گوگل کمک می کند تا ارتباط موضوعی آن را بهتر درک کرده و به کاربرانی که به دنبال کلمات کلیدی مرتبط هستند معرفی کنند.

4 – عکس ها را بهینه کنید

بهینه سازی تصاویر تغییر خوبی برای بهینه سازی سرعت و سئو و کوتاهی در این زمینه به ضرر رتبه بندی وب سایت خواهد بود.

  • در صورت نیاز برای شفافیت بیشتر ، از قالب های تصویر سازگار و استاندارد مانند JPEG یا PNG استفاده کنید. استفاده از قالب SVG نیز یکی از گزینه های مناسب در هنگام نیاز به قرار دادن آرم یا نماد است.
  • تصاویر را تا جایی که ممکن است کوچک کنید تا هنگام بارگیری کند نشوند.
  • برای معرفی خوب تصاویر از نامگذاری صحیح استفاده کنید.
  • برای عکس از متن Alt یا متن جایگزین استفاده کنید. این نه تنها برای ربات های گوگل بلکه برای کاربران کم بینا نیز مفید است.
  • ابعاد تصاویر را به درستی تنظیم کنید تا در صورت تمایل کاربران بتوانند سریعتر آنها را بارگیری کنند.

5 – بهینه سازی فیلم

بهینه سازی سایت نمایش فیلم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو است.

  • حتماً از قالب های ویدیویی پشتیبانی شده استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از قالب MP4 استفاده کنید ، اما گوگل تمایل به استفاده از قالب های ویدئویی 3GP ، AVI ، MKV ، MOV ، MPEG دارد.
  • از برچسب های مناسب مانند استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که برای نمایش یک فیلم ، کاربر نیازی به انجام کار خاصی ندارد یا آدرس ویدئو نباید در یک پیوند پیچیده قرار گیرد. در این حالت ، Google نمی تواند ویدیوی شما را پیدا کند و به ضرر شما خواهد بود.
  • از روش جاسازی ویدیو برای ارسال فیلم هایی که از طریق وب سایت های اشتراک ویدیو مانند YouTube یا Facebook تهیه شده اند ، استفاده کنید.
  • از تصاویر کوچک جذاب برای فیلم های خود استفاده کنید. این تصاویر میزان کلیک را افزایش می دهند و تأثیر بسزایی در بهبود سئو سایت دارند.
  • علامت گذاری طرحواره را به فیلم ها اضافه کنید.
  • توصیه می کنیم فقط یک ویدیو در هر صفحه بارگذاری کنید. موتورهای جستجو پس از خزیدن اولین ویدیو ، به سراغ ویدیوهای دیگری نمی روند که در همان صفحه قرار گرفته اند.
  • فقط یکبار فیلم را تعبیه کنید و از ارسال آن در صفحات مختلف خودداری کنید. استفاده مکرر از یک فیلم می تواند عوارض داخلی ایجاد کند و به SEO آسیب برساند.

6 – بارگیری تصاویر و فیلم ها

اگر وب سایت شما از نظر ویدئو و تصاویر غنی و غنی است ، بهتر است از روش بارگیری یا بارگیری تنبل عکس و فیلم استفاده کنید. این روش می تواند تعادل لازم را در بارگذاری تصاویر و قسمتهای حیاتی صفحه ایجاد کرده و از بارگیری کند سایر قسمتهای صفحه جلوگیری کند.

هدف از بارگذاری تصاویر ، نمایش اطلاعات صفحه اصلی است که اهمیت آن برای کاربر خیلی زودتر از تصاویر و فیلم هایی است که بارگیری آنها بیشتر طول می کشد.

این روش باعث کاهش زمان مورد نیاز برای بارگیری و تمرکز بر محتوای صفحه می شود.

نتایجی که اظهار شده

به طور کلی ، هنگامی که در مرحله طراحی وب سایت هستید یا در حال بررسی وب سایت طراحی شده خود هستید ، باید SEO را به عنوان یکی از مبانی مهم راه اندازی وب سایت خود در نظر بگیرید. تصاویر و فیلم ها مهم هستند ، اما بارگیری بخشهای اصلی صفحه نباید قربانی شود.

طراحی وب سایت براساس اصول صحیح سئو منجر به رتبه بندی بهتر و حضور مداوم و طولانی مدت در نتایج صفحه اول گوگل خواهد شد. در نتیجه ، صرف وقت بیشتر و تمرکز بر روی این موضوع باعث بازدید بیشتر ارگانیک و احتمالاً رشد تجارت شما خواهد شد.

حضور پر رنگ در صفحات اول Google شما را از اجرای کمپین های تبلیغاتی گران و احتمالاً کم تأثیر بازمی دارد. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با داشتن تیمی از متخصصان برتر طراحی و بازاریابی آنلاین ، پشتیبان شما در راه اندازی وب سایت و فروش موفقیت آمیز محصولات بصورت آنلاین است.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.