home دسته‌بندی نشده تفاوت بازدید از تلفن همراه و رایانه در محاسبه رتبه الکسا

تفاوت بازدید از تلفن همراه و رایانه در محاسبه رتبه الکسا


همیشه یک رقابت داغ و بی پایان برای انتخاب بهترین وب سایت یا حداقل لیستی از بهترین وب سایت ها وجود دارد و اینترنت پر از ابزارهای مختلفی است که خدمات مختلف و رایگان و پولی را برای اندازه گیری و مقایسه رتبه بندی سایت ها ارائه می دهد.

سرویس رتبه بندی الکسا یکی از این ابزارهای معتبر و شناخته شده در این زمینه است که بسیاری از وب سایت ها به ویژه وب سایت های ایرانی برای نشان دادن قدرت و موفقیت خود و نشان دادن رتبه هایی که دریافت کرده اند به رقبا به آن مراجعه می کنند. آنها می کشند. شرکت طراحی وب سایت دارکوب طیف گسترده ای از خدمات طراحی وب سایت را ارائه می دهد ، بهینه سازی سایت و بهینه سازی SEO ، تمام نیازهای خود را در زمینه کاهش رتبه الکسا برآورده کنید ، بازاریابی دیجیتال و شیوه ها را بهبود ببخشید تجارت اینترنتی خواهد بود.

الکسا و روش های رتبه بندی وب سایت

وب سایت الکسا توسط دو کارآفرین در سال 1996 راه اندازی شد و از آن زمان شروع به جمع آوری اطلاعات عظیم از همه وب سایت های فعال در سراسر جهان کرده است. برای تعیین رتبه بندی وب سایت ها ، الکسا اطلاعاتی از قبیل ترافیک داده ها و بازدیدهایی را که همه وب سایت ها طی سه ماه دریافت می کنند محاسبه می کند و پس از ارزیابی عوامل مهم آن ، وب سایت ها را در قالب دو رتبه بندی جهانی و رتبه بندی هر یک از وب سایت ها اعلام می کند کشوری که بیشترین بازدید کننده را دارد.

در واقع ، الکسا از ابتدا شروع به جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و فروش چنین داده هایی کرد و بعداً توسط آمازون خریداری شد.

رتبه بندی وب سایت الکسا یکی از مهمترین و قابل توجه ترین مواردی است که بسیار مورد توجه شرکت های اینترنتی و صاحبان مشاغل آنلاین قرار دارد. الکسا ابتدا وب سایت ها را رتبه بندی کرده و سپس بر اساس محاسبه و تحلیل بازدیدهای کاربران مراجعه کننده با توجه به موقعیت مکانی ، وب سایت مورد نظر را در میان سایر وب سایت های هموطن خود رتبه بندی می کند.

برای محاسبه این داده ها ، الکسا یک نوار ابزار یا نوار ابزار معرفی کرده است که می تواند به عنوان یک افزونه در اکثر مرورگرها نصب شود ، و با ارسال داده های خاص به سرور مرکزی الکسا ، اطلاعات وب سایت هایی که کاربران این مرورگرها هنگام مرور از فهرست موارد بازدید شده خود را جمع آوری می کنند .

رتبه الکسا با ترکیبی از محاسبه تعداد بازدیدهای منحصر به فرد کاربران و تعداد بازدید از صفحات وب در سه ماهه قبل اندازه گیری می شود. به کل کاربرانی که در طول یک روز از یک وب سایت بازدید می کنند ، بازدید کننده منفرد گفته می شود که فقط یک بار و هر کدام در 24 ساعت شمارش می شود. بازدید از صفحه همچنین تعداد صفحاتی است که این تعداد کاربر بازدید کرده اند.

همه این عوامل در فرمول های محاسبه الکسا گنجانده شده است و در نهایت هر وب سایت با دو شاخص جهانی و ملی رتبه بندی می شود.

الکسا ماهانه آمار ترافیک میلیون ها وب سایت را جمع آوری می کند و مشخص می کند که کدام یک دارای کمترین رتبه ، بیشترین محبوبیت هستند. به عنوان مثال ، وب سایتی که در ایران رتبه اول را دارد ، بیشترین بازدید را در میان سایر وب سایت های ایرانی دارد.

رابطه الکسا با کاربرانی که از تلفن همراه و رایانه لوحی برای وبگردی استفاده می کنند

الکسا یکی از مهمترین تحلیلگران بازدید وب سایت است و باید گفت که در میان سایر رقبا ، اطلاعات دقیق و قابل اطمینان تری را ارائه می دهد. با این حال ، واقعیت دیگری نیز وجود دارد که ، با توجه به اینکه داده های ارائه شده توسط این وب سایت نمی تواند به طور قطعی و صریح قابل اعتماد باشد.

شاید اولین چیزی که الکسا را ​​کمی محدودتر و انحصاری تر می کند ، سیاست شرکت در افشای اطلاعات کامل به وب سایت هایی است که حداقل 100000 امین رتبه جهان را دارند. این بدان معنی است که الکسا پس از رتبه بندی وب سایت ها ، فقط داده های آماری کامل وب سایت هایی را که رتبه بندی یک تا صد هزار در سراسر جهان دارند ، منتشر می کند. ممکن است بگویید اگر تا 100000 وب سایت اعلام کند خوب است ، اما به خاطر داشته باشید که بیش از 30 میلیون وب سایت در سراسر جهان راه اندازی شده است و اعلام داده های آماری برای 100000 وب سایت اول چنین جمعیتی ، بسیار مفید نخواهد بود و قابل اجرا

واقعیت این است که اطلاعات الکسا فقط از طریق یک منبع جمع آوری می شود و آن منبع نوار ابزار ارائه شده توسط این شرکت است. کاربرانی که افزونه یا نوار ابزار الکسا را ​​در مرورگر خود نصب کرده اند ، هنگام مرور وب ، اطلاعات خاصی را از وب سایت هایی که بازدید می کنند به سرور اصلی الکسا در آمازون ارسال می کنند.

این بدان معناست که سایر کاربران که نوار ابزار را در مرورگر خود نصب نکرده اند ، قادر به اشتراک داده های جمع آوری شده الکسا نخواهند بود. با یک نگاه ، می دانیم که الکسا برای نمونه سازی داده های خود به میلیون ها کاربر نیاز دارد.

با این حال ، الکسا نتوانسته است به اندازه همه کاربران اینترنت ، نوار ابزار خود را در دسترس همه قرار دهد. به همین دلیل ، اطلاعات جمع آوری شده در داده های آماری این تحلیلگر ترافیک چندان دقیق نیست و این مسئله در مورد وب سایت های کوچکتر مشهودتر است.

مشکل رتبه بندی الکسا چیست؟

بزرگترین مشکل الکسا در واقع منبع جمع آوری اطلاعات آن است. نوار ابزار الکسا فقط از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر ، گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی می کند و سایر کاربرانی که از مرورگرهای دسک تاپ دیگری مانند Opera یا حتی ابزارهایی مانند تلفن های همراه و رایانه لوحی برای مرور استفاده می کنند ، نمی توانند به الکسا در مجموعه دسترسی پیدا کنند به داده های وی کمک کنید.

بنابراین طیف گسترده ای از کاربرانی که از سیستم عامل های Android ، iOS ، BlackBerry یا Linux برای وبگردی استفاده می کنند هیچ نقشی در دقیق تر نشان دادن داده های آماری الکسا ندارند و از آنجا که نوار ابزار این شرکت با ابزارها سازگار نیست. آنها منبع خوبی برای تغذیه الکسا نیستند.

الکسا تلاش خاصی برای جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران اندروید یا کاربرانی که از مرورگر Safari و دستگاه های قابل حمل اپل استفاده می کنند ، انجام نداده است. این بدان معنی است که حداقل 30٪ از ترافیک مرور وب با استفاده از دستگاه های قابل حمل توسط الکسا نادیده گرفته شده است. این همه ماجرا نیست و طیف خاصی از کاربرانی که از مرورگرهای سازگار با افزونه الکسا استفاده نمی کنند مانند کاربران اندروید و اپل نادیده گرفته می شوند.

الکسا علاوه بر آمار نادرست کاربر ، از نظر جغرافیایی نیز می تواند مشکل ساز باشد. دلیل این امر این است که برخی کشورها از نظر تعداد کاربران و اطلاعاتی که به الکسا ارائه می دهند کاستی دارند و نمی توانند آمار دقیق کشور را به الکسا ارائه دهند.

چند روش برای پایین آوردن رتبه الکسا

میزان بازدید وب سایت را افزایش دهید

برای افزایش احتمال بازدید توسط کاربرانی که نوار ابزار الکسا را ​​نصب کرده اند ، باید پیشرفت کنید سئو روی بهینه سازی وب سایت خود تمرکز کنید. بهبود سئو برابر است بازدید از سایت را افزایش دهید.

نوار ابزار الکسا را ​​نصب کنید

شرکت ها و سازمان هایی که در فضای مجازی فعال هستند و کارمندان آنها برای کارهای روزمره خود از رایانه رومیزی یا لپ تاپ استفاده می کنند ، توصیه می شود از مرورگرهای پشتیبانی شده از الکسا استفاده کنید و حتماً از افزونه الکسا در همه موارد نصب این مرورگرها استفاده کنید.

معرفی و تأیید وب سایت در الکسا

دقیقاً همانطور که برای دریافت خدمات وب مستر و بهینه سازی SEO از گوگل ، باید ثابت کنید که صاحب آن وب سایت هستید ، الکسا نیز همین را از شما می خواهد و شما باید به روشی که مشخص کرده اید چیزی وب سایت متعلق به شما است ، به آن ثابت کنید و می تواند شما را بهتر بشناسد.

الکسا مانند گوگل قطعه ای از کد را به شما می دهد و می خواهد با قرار دادن آن در قطعه ای از کد الگوی وب سایت ، مالکیت آن را ثابت کند. مطمئناً انجام این کار تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی شما نخواهد داشت ، اما می توانید از وب سایت الکسا به اطلاعات دقیق تری دسترسی پیدا کنید.

با وب سایت های دیگر همکاری کنید

انجام تبلیغات آنلاین نه تنها برای دید بهتر بلکه برای کاهش رتبه الکسا نیز موثر است. در این رابطه می توانید به وب سایت های معروف (اجرای گزارش تبلیغات) یا حتی رقبای موفق تر خود بروید. همچنین دریافت بک لینک ارزشمند به عنوان یک روش مفید برای کاهش رتبه الکسا شناخته می شود.

حضور جدی و مستمر در بسترهای ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی حضور بسیار پر رنگی در الکسا دارند و الکسا توجه ویژه ای به آنها دارد. راه اندازی محتوای با کیفیت و جذاب در صفحات اجتماعی می تواند کاربران بی شماری را به شما معرفی کرده و آنها را به بازدیدکننده و دنبال کننده منظم تبدیل کند. این امر همچنین باعث کاهش رتبه الکسا در وب سایت های شما خواهد شد.

نتایجی که اظهار شده

با توجه به موارد فوق ، افزایش رتبه الکسا از بسیاری جهات این امکان را دارد که تأثیر قابل توجهی در توسعه و رونق سایت و فضای کسب و کار شما در اینترنت داشته باشد. رتبه الکسا ، به ویژه در ایران ، یکی از معیارهایی است که بسیاری از مدیران و کارشناسان هنگام تصمیم گیری حیاتی و مهم برای انتخاب و همکاری با شما در نظر می گیرند. به همین دلیل کاهش رتبه الکسا و قرار گرفتن در میان 100000 سایت برتر (رتبه های سه رقمی و پایین در ایران) باید به عنوان یکی از اولویت های شما شناخته شود و برای رسیدن به این هدف تلاش کنید.

اگر نکات بالا را رعایت کنید ، مطمئن باشید که وب سایت شما با سرعت بالا در رتبه بندی الکسا به موقعیت مطلوبی می رسد. در عین حال ، اگر تازه کار خود را شروع کرده اید و رتبه ضعیفی دارید و برای رسیدن به جایگاه مورد نظر خود فاصله زیادی دارید ، فقط با کارشناسان تماس بگیرید. بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب ، در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود خواهید رسید.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.