home دسته‌بندی نشده تأثیر پیوند داخلی صفحات بر سئو

تأثیر پیوند داخلی صفحات بر سئو


سئو یا بهتر بگوییم بهینه سازی موتور جستجو شاخه ها و ترفندهای مختلفی را برای بهبود رتبه بندی سایت ها و کسب امتیاز بیشتر از گوگل معرفی کرده است. یکی از م mostثرترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال و سئو داخلی که اغلب توسط مدیران وب سایت و صاحبان وب سایت نادیده گرفته می شود ، روش پیوند داخلی در صفحات مختلف سایت است.

اکثر مردم هنوز نمی دانند که پیوند داخلی و اتخاذ استراتژی مناسب برای پیوند دادن به وب سایت های مختلف چقدر می تواند باعث بهبود و کاهش رتبه وب سایت ها شود.

برای اینکه محتوای ارزشمندی که در وب سایت خود بارگذاری می کنید رتبه بهتری در Google داشته باشد ، باید با پیوند داخلی شروع کنید. پیوندهای داخلی عاملی است که Google متوجه می شود کدام یک از صفحات شما دارای ارزش و اهمیت بیشتری است و پیوندهای بیشتری به سمت آن هدایت می شوند.

پیوند داخلی راهی برای اولویت بندی و اولویت بندی بخشهای مختلف وب سایت شما و آموزش Google یا بازدید کنندگان شما است که کدام بخش از وب سایت شما ارزش مطالعه و بازدید بیشتر را دارد. در این مقاله ، ما در مورد پیوند داخلی و همچنین تأثیر شگفت انگیز آن در رتبه بندی سایت با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد.

اگر به دنبال بهبود شرایط هستید سئو وب سایت یا فروشگاه آنلاین ، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی بر اساس سئو کلاه سفید و تمایل به جریمه شدن به دلیل استفاده از تکنیک ها سئو کلاه سیاه لازم نیست ، مشاوران بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب با یک تماس راه حل های مناسب و ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهند.

لینک سازی داخلی چیست؟

پیوند داخلی به این معنی است که شما یک دکمه یا کلمه خاص را در صفحه ای از سایت خود بیش از حد پیوند می دهید یا به صفحه دیگری که هنوز متعلق به سایت شما است پیوند می دهید. با کلیک بر روی کلمه یا پیوند ، کاربران به صفحه ای که شما به آن علاقه دارید هدایت می شوید و ممکن است حاوی اطلاعات یا آموزش مهمی باشد.

متن لنگر چیست؟

قبل از توضیح بیشتر در مورد ساخت لینک داخلی ، ابتدا باید با متن لنگر آشنا شوید. Anchor Text به کلماتی گفته می شود که از میان متن ها یا منوهای یک سایت انتخاب می شوند و به صفحه ای مرتبط هستند که ممکن است از نزدیک با آن مرتبط باشد. این کلمات معمولاً رنگ خاصی دارند یا برای جلب توجه بیشتر یک خط زیر آنها کشیده می شود. کاربر با کلیک بر روی متن لنگر به صفحه مورد نظر هدایت می شود.

پیوند داخلی برای چیست؟

اول از همه ، باید بگوییم که پیوندهای داخلی نه تنها در بخشهای مختلف متن و محتوا ، بلکه در همه بخشهای یک سایت وجود دارد. از پیوندهای موجود در منو یا megamenu گرفته تا منوی اصلی سایت ، منوی نوار کناری ، اسلایدرها و بنرها و همچنین پیوندهای داخل قسمت پاورقی سایت ، همگی پیوند داخلی محسوب می شوند.

متن لنگر همچنین باید به صفحه ای مرتبط باشد که از نظر موضوعی مرتبط باشد. به عنوان مثال ، کلمه تعمیر موبایل را نمی توان به صفحه ای درباره دستورالعمل پخت و پز نسبت داد. در این حالت ، گوگل متوجه می شود که لینک داخلی مورد نظر از کیفیت خوبی برخوردار نیست و علاوه بر این ، نرخ پرش وب سایت شما افزایش می یابد.

پیوند داخلی باید با هدف و برای کلمات کلیدی با ارزش و بسیار قابل جستجو انجام شود. هر کلمه کلیدی باید صفحه فرود مربوط به آن را داشته باشد و گوگل باید متوجه شود که شما زمان زیادی را صرف این کار کرده اید و به طور حرفه ای در مورد کلمات کلیدی خود نوشتید.

توصیه می شود که از کلمه کلیدی تکراری برای همه صفحات وب سایت خود استفاده نکنید. به عنوان مثال ، ایجاد 20 صفحه با کلمه کلیدی مانند “تجهیزات پزشکی” نه تنها به سئو سایت شما کمک نمی کند ، بلکه گوگل را گیج می کند و نمی داند کدام یک از این صفحات باید در نتایج جستجوی آن ظاهر شود.

یکی دیگر از مزایای پیوند داخلی این است که سرعت نمایه سازی وب سایت ها را نیز افزایش می دهد. خزنده های Google که به طور مداوم در حال جستجو در وب سایت ها هستند ، هرچه پیوندهای داخلی بیشتری داشته باشند ، زودتر می توانند سایت شما را بررسی یا فهرست بندی کنند.

علاوه بر تأثیر مثبت پیوند داخلی بر تصمیمات Google ، به طور کلی ، این ترفند با خواندن سایر مطالب مرتبط و مفیدی که در یک مقاله محبوب پیوند داده اید ، از خواندن محتوای شما ، تأثیر خوبی بر تجربه کاربر و کاربران دارد. بیشتر لذت خواهد برد

Google هنگام مرور وب سایتی که دارای تعداد زیادی پیوند داخلی است ، نکات زیر را بیان می کند:

  • کدام یک از صفحات وب شما ارزش بیشتری دارد؟
  • موضوع وب سایت شما چیست و با تولید محتوا قصد ارائه چه محصولات یا خدماتی را دارید؟
  • محتوای شما چقدر برای کاربران مفید است؟
  • روند پیوند داخلی به صورت مصنوعی و نادرست انجام شده است یا اینکه شما زمان مشخصی را برای آن تعیین کرده و سخت کار کرده اید؟

چرا پیوند داخلی مهم است؟

هدف اصلی Google از ارزش گذاری پیوند داخلی این است که به راحتی و با دقت بیشتری از وجود محتوای تازه منتشر شده در سایت ها مطلع شوید. به عنوان مثال ، یک تولید کننده محتوا اخیراً مقاله مفیدی در سایت شما منتشر کرده است ، اگر این مقاله هیچ پیوند داخلی ندارد و همچنین هیچ لینک دیگری از سایت های دیگر به آن اختصاص داده نشده است و در نقشه سایت شما (Site Map) نیز اثری از آن نیست . مطمئن باشید تمام تلاش شما برای استفاده از این مقاله بی فایده خواهد بود.

گوگل همیشه به دنبال صفحات جدید است و صفحات جدید توسط خزنده های گوگل ایندکس می شوند که پیوندی به آنها اختصاص داده شود.

پیوند داخلی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر ، پیوند داخلی یک عامل مهم و ارزشمند است. موتورهای جستجو برای کشف مطالب و مطالب جدید در سایت ها به پیوندها مراجعه کرده و آنها را دنبال می کنند. اگر صفحه ای توسط صفحات دیگر مرتباً پیوند داده شود ، Google و سایر موتورهای جستجو آن را مهم می دانند.

نتایج یک نظرسنجی گوگل نشان می دهد که یک صفحه ارزش بالاتری دارد و باید بیش از سایرین دیده شود. عامل مهم دیگر این است که پیوندهای داخلی به همان اندازه پیوندهای خارجی مهم هستند و نباید از استفاده از هر دو غافل شوید.

پیوند داخلی یک فرمان و کنترل عالی برای مدیران وب و دارندگان وب سایت است. با استفاده از پیوندهای داخلی ، این توانایی را دارید که بازدیدکنندگان یا مشتریان خود را به کدام صفحات ، محصولات یا مطالب هدایت کنید.

تأثیر بزرگ دیگری که پیوند داخلی در بهبود دارد سئو کاهش نرخ برگشت امکان پذیر خواهد بود. وقتی بازدیدکنندگان یک داستان را می خوانند ، با چندین موضوع مفید و مرتبط دیگر آشنا می شوند و یکی پس از دیگری به سراغ آنها می روند ، نرخ پرش کاهش می یابد. این روند مدت زمان حضور آنها در سایت شما را افزایش می دهد و Google اطمینان می دهد که این وب سایت دارای محتوای مفیدی برای کاربران خود است.

نکاتی که هنگام پیوند داخلی باید رعایت کنید

یک استراتژی پیوند داخلی خوب راه اندازی کنید

برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو از همه پیوندها و صفحات شما مطلع هستند ، باید یک استراتژی پیوند داخلی را براساس ارزش صفحات خود پیاده سازی کنید. تصور کنید که مطالب و صفحات وب سایت شما مانند هرم است و شما باید مهمترین صفحات را در بالای هرم قرار دهید. محتوای بالای هرم را محتوای پایه می نامند و هر یک از آنها حاوی تعداد زیادی پیوند ارزشمند است.

بعد از در نظر گرفتن محتوای اساسی ، وقت آن رسیده است که سایر مطالب خود را به این صفحات پیوند دهید. این بدان معنی است که صفحه اصلی شما حاوی تعدادی کلمه است که به محتوای مرتبط مرتبط هستند. پیوند داخلی کلمات مرتبط به Google کمک می کند تا ارتباط موضوعی صفحات وب را بهتر درک کند.

به محتوای پیوندهای داخلی بسیار توجه کنید

خزنده های گوگل ، وقتی وارد سایتی می شوند ، به دنبال تمام پیوندها می گردند و بنابراین ارتباط بین صفحات ، پست ها ، محصولات و … را پیدا می کنند. به این ترتیب Google می فهمد که کدام صفحه ها دارای موضوعات مشابه هستند.

به طور معمول ، صفحه اصلی یا صفحه اصلی یک وب سایت بیشترین لینک داخلی را دارد. بنابراین ، توصیه می شود که پیوندهای داخلی را از صفحه اصلی شروع کنید و مطمئن شوید که صفحه اصلی سایت با تمام صفحات و مطالب جدید و قدیمی شما پیوند دارد. هر چقدر پیوندها بیشتر باشد ، ارزش بیشتری داشته باشد و اهمیت بیشتری برای شما داشته باشد ، باید پیوندهای بیشتری در آن داخلی شود تا احتمال نمایش آن در صفحات جستجوی Google افزایش یابد.

پیوند به مطالب مهم تر

پیوند داخلی عنصر مهمی در ارزیابی صفحات وب شما است. هر صفحه ای که ارزش بالاتری دارد و شما می خواهید با اولویت بیشتری به کاربران نمایش داده شود ، پیوندهای زیادی را در صفحات مختلف به آن اختصاص دهید.

پیوند دادن از دسته ها

تعریف دسته ها در منوی اصلی سایت یکی از مهمترین نکات در بهبود تجربه کاربری است. سعی کنید تمام صفحات وب سایت خود را در فهرست اصلی پیوند دهید. تعیین دسته اصلی و پیوند دادن به صفحات مختلف ، مانند انواع پست ها و محصولات ، به Google کمک می کند تا موضوع همه صفحات را بفهمد و می داند که شما را به کدام دامنه از کاربران ارجاع می دهد.

از پست های مرتبط ، پست های جدید و محبوب ترین پست ها استفاده کنید

پیوند بخشی از متن به صفحات مرتبط ، یک استراتژی پیوند داخلی مناسب است. اما علاوه بر این ترفند ، می توانید مطالب مرتبط ، مطالب پرطرفدار یا آخرین مطالب را در انتهای پست ها نیز معرفی کنید.

افزونه های مختلفی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد که پست های مرتبط یا جدید را به دلخواه یا به صورت تصادفی با ظاهری جذاب و کاربرپسند نمایش می دهد. اکثر قالب های آماده وردپرس معمولاً این ویژگی را به طور پیش فرض دارند. اگر قصد دارید این کار را به صورت دستی انجام دهید ، اگر از نسخه حرفه ای افزونه بهینه سازی Yoast SEO استفاده می کنید ، تمام مطالب و محصولات مربوط به شما به طور خودکار نمایش داده می شوند و می توانید به دلخواه خود انجام دهید. محصولی را انتخاب کنید که از لحاظ موضوعی با صفحات دیگر مرتبط باشد.

پیوند به پست های محبوب و جدید در سایر قسمت های سایت

اگر می خواهید برخی از محصولات یا پست های خود را بیش از سایرین نمایش دهید و ارزش بالای آنها را به Google اطلاع دهید ، می توانید این کار را با پیوند داخلی در نوار کناری (در صورت موجود بودن در سایت) یا استفاده از پاورقی انجام دهید. این باعث ایجاد دفعات مشاهده محتوای جدید و حتی پرطرفدار در هنگام ایجاد میانبر برای کاربران می شود.

برای پیوندهای کم اهمیت از برچسب عدم دنبال کردن استفاده کنید

برچسب عدم پیگیری از Google می خواهد پیوندی را دنبال نکند. به طور کلی توصیه می شود که از برچسب no follow برای پیوندهای داخلی استفاده نکنید. این باعث می شود که مقدار آن پیوند در تمام قسمتهای صفحه ناپدید شود و عملکرد غیرضروری باشد. در عوض ، از پیوند داخلی آن صفحه خودداری کنید.

توجه داشته باشید که افزودن برچسب بدون دنباله به معنای ظاهر نشدن صفحه در نتایج Google نیست. اگر نمی خواهید Google صفحه ای را کاملاً و به اصطلاح index در نظر بگیرد ، بهتر است از برچسب no index استفاده کنید. در این حالت ، Google صفحه را رندر نمی کند و آن را در لیست نتایج نمایش نمی دهد.

عاشق متن لنگر

در سالهای اخیر ، محدودیتی در استفاده از متن لنگرگاهی وجود نداشته است و Google توجه زیادی به میزان ارتباط محتوای پایه یا محتوای پیوند یافته با کلمات کلیدی پیوند داده نشده است.

اما اکنون داستان متفاوت است و گوگل الگوریتم های خود را بسیار هوشمندتر از آنچه فکر می کنید بهینه کرده است. اطمینان حاصل کنید که متن های لنگر به روشی طبیعی و عادی مورد استفاده قرار می گیرند و کاملاً مربوط و مطابق با صفحه فعلی یا صفحه ای هستند که پیوند داخلی را به آن داده اید.

حرف آخر

به یاد داشته باشید که بدون پیوندهای داخلی ، محتوای شما شانس رتبه بندی را از دست می دهد یا بهتر است بگوییم شانس گرفتن رتبه خوب از Google را از دست می دهید. بررسی کنید کدام یک از مطالب شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و ارزش خواندن را دارد و برای کاربرانتان جذاب تر است. دستورالعمل های SEO و قوانین Google را به درستی دنبال کنید تا Google زبان شما را بهتر درک کند.

هرچه عملکرد بهتری داشته باشید ، احتمال رتبه بندی وب سایت شما در صفحات برتر Google بیشتر است. بخش بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب ، با تیمی مجرب از کارشناسان بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی سایت، طبقه بندی صحیح و پیوند داخلی که بیشترین تأثیر مثبت را در سئو خواهد داشت ، کمک خواهد کرد.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.