home دسته‌بندی نشده چند درصد از سایت ها با وردپرس طراحی شده اند

چند درصد از سایت ها با وردپرس طراحی شده اند


اگر شما از جمله کاربرانی هستید که به تازگی وارد حوزه طراحی وب سایت و حاشیه های آن شده اید ، باید تا حدودی با مفهوم سیستم های مدیریت محتوا یا CMS آشنا باشید. وردپرس یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل های مدیریت محتوای فعال است که دهه دوم خود را سپری می کند و توانسته است تعداد زیادی مشاغل آنلاین را برای افراد یا شرکت ها راه اندازی کند.

قبل از ظهور وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا ، طراحی وب سایت یا طراحی وب سایت مانند یک آشفتگی پیچیده و پیچیده بود که همه از عهده آن بر نمی آیند. به محض ورود سیستم عامل های مدیریت محتوا و سازندگان سایت ، صفحه ناگهان چرخید و ناگهان شاهد رشد میلیون ها کسب و کار بودیم که به عنوان وب سایت یا فروشگاه های آنلاین وارد این فضا شدند.

در میان سایر سیستم های مدیریت محتوا ، این وردپرس است که حدود 18 سال رقابت را از بقیه ربوده و خود را به عنوان محبوب ترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوا معرفی کرده است. وردپرس در ابتدا با هدف انجام کار دیگری متولد شد ، و انتظار می رفت که به عنوان یک وبلاگ نویس ثابت باقی بماند ، و تعداد کمی فکر می کردند که یک روز تصور یک سایت بدون وردپرس برای بسیاری از افراد کابوس خواهد بود.

وب سایت های وردپرس با کمک الگوهای آماده یا قالب های سفارشی زنده می شوند و می توانند بسیاری از کارهای ساده و حتی دشوار را انجام دهند. از راه اندازی یک سایت خبری عالی گرفته تا سایت های شرکتی و فروشگاه های آنلاین بزرگ با میلیون ها کاربر و مشتری ، همه اینها محصولی است که WordPress CMS می تواند قلب تپنده آنها باشد.

به عنوان مثال ، وردپرس می تواند به راحتی به یک فروشگاه آنلاین کامل تبدیل شود. برای این کار کافیست یکی از دو افزونه محبوب WooCommerce یا EDD را در هسته این سیستم عامل نصب کنید. ووکامرس استاد فروش کالاهای فیزیکی است و EDD بیشتر برای فروش محصولات الکترونیکی و قابل بارگیری استفاده می شود.

اگر به دنبال ایجاد یک فروم یا وب سایتی هستید که شباهت زیادی به شبکه های اجتماعی دارد ، فقط از افزونه Buddypress استفاده کنید. خلاصه در وردپرس هیچ محدودیتی وجود ندارد و تقریباً هر وب سایتی با هر ایده ای که در ذهن دارید می تواند با آن پیاده سازی شود. اگر در مورد وردپرس و سایر سایت های مفید سایت س questionsالی دارید و می خواهید تجارت خود را بصورت آنلاین آغاز کنید ، بخش بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب می تواند در کمترین زمان شروع به کار مورد نظر شما را به واقعیت تبدیل کند. .

داستان وردپرس و گسترش جهانی آن در تمام قسمتهای اینترنت

وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسی پدیده ای بود که از اواخر دهه 1990 آغاز شد اما تا اوایل قرن 21 گسترده نبود. تا آغاز قرن بیست و یکم ، شاهد انتشار سیستم های مدیریت محتوا بودیم که راه اندازی وبلاگ نویسی را آسان می کرد.

شاید منصفانه باشد که بگوییم وردپرس دلیل اصلی این همه هیاهو بود و بعداً رنگ و لعاب عوض کرد و نقش یک سایت ساز حرفه ای را بازی کرد. اکنون که در سال 2021 هستیم ، چیزی در حدود 39٪ و بهتر است بگوییم ، حدود 40٪ از کل سایت های اینترنتی توسط وردپرس ایجاد و اجرا می شوند.

وردپرس در سال 2003 به عنوان ابزاری برای وبلاگ نویسی معرفی شد و ساختار و ماهیت آن به همه اجازه می داد کد آن را دستکاری کرده و شرایط را برای پیشرفت بیشتر ایجاد کنند. به همین دلیل وردپرس خیلی زود از پیله خود آزاد شد و از همان جایی که در ابتدا به نظر می رسید به جایی تبدیل شد که اکنون افزونه ها می توانند هزاران مدل وب را به تنهایی تکمیل و پیمایش کنند.

حتی نام های بزرگی مانند سونی ، والت دیزنی و بی بی سی نیز به قدرت این سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت های خود با ویژگی های آن اعتماد کرده اند.

ارقام وردپرس در سال 2021

  • بیش از 14.7٪ از 100 وب سایت برتر جهان با کمک وردپرس ایجاد می شوند.
  • روزانه بیش از 500 وب سایت جدید با استفاده از وردپرس ایجاد و راه اندازی می شود.
  • هر ثانیه 17 پست وبلاگ در بخش وبلاگ سایت های وردپرس بارگذاری می شود.

نکته جالب و عجیب وردپرس این است که تمام قدرتی که به دست آورده و رکوردهایی که تاکنون شکسته است به جامعه فعال و وفادار آن برمی گردد. در واقع ، وردپرس شرکتی نیست که دارای یک مدیر ارشد هوشمند و آینده نگر باشد ، برعکس ، این نرم افزار نه تنها یک مدیر بلکه هزاران توسعه دهنده داوطلب از سراسر جهان دارد.

طبق وب سایت WordCamp ، در حال حاضر بیش از 7 میلیون وب سایت با وردپرس ساخته شده است. با رشد چشمگیر وردپرس بعید است که طی چند سال آینده این رکورد به یک عدد 9 رقمی تبدیل شود. وردپرس دستیابی به این رکورد باورنکردنی دور از ذهن نیست زیرا آخرین به روزرسانی این سیستم عامل در کمتر از یک ماه بیش از 8 میلیون بار بارگیری شده است.

اکنون که قدرت بی پایان وردپرس را درک کردید ، قبل از اینکه جزئیات بیشتری درباره میزان تأثیرگذاری آن ارائه دهیم ، بیایید ببینیم چه کسی برنده مسابقه بهترین تسهیل کننده طراحی وب در جهان است.

محبوبیت

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا از نظر داشتن طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی برای طراحی وب سایت، رقبای مختلفی مانند جوملا ، دروپال ، مگنتو و شاپیفا در پشت سر خود دارد.

با این حال ، سهم بازار وردپرس از سیستم های مدیریت محتوا در حدود 59.7٪ است که برای هفتمین سال متوالی محبوب ترین CMS است. نزدیکترین رقیب وردپرس سیستم مدیریت محتوای جوملا است که فقط 6.7 درصد وب سایت ساخته شده است. حالا فکر می کنید وردپرس با توجه به این درصد ها اصلاً رقیبی دارد؟

در حالی که رقبای وردپرس فقط بر روی یک جنبه از طراحی سایت تمرکز دارند ، وردپرس مانند یک چاقوی ارتش سوئیس عمل می کند و به لطف متن منبع باز و ساختار افزونه ، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا آن را دستکاری کنند. توانایی تبدیل وردپرس به یک سایت تغییر شکل یافته و پر از ویژگی ها را فراهم کنید.

آمارهای مربوط به وردپرس همیشه باعث آزار قلب نزدیکترین رقبای آن می شود سازنده وب سایت حرفه ای شده به عنوان مثال Magento یا Shapifa را در نظر بگیرید ، اگرچه مدت زمان زیادی است که وجود داشته است ، اما فعالیت های آنها اغلب محدود به ساخت فروشگاه های آنلاین است.

پس از رونمایی وردپرس از افزونه WooCommerce ، این افزونه به سرعت به یکی از محبوب ترین ها در بازار تبدیل شد و به سرعت 22٪ از سهم بازار فروشگاه های آنلاین را به دست آورد. تصور کنید که یک افزونه نسبتاً ساده که قرار بود جای خالی یک فروشگاه ساز در وردپرس را پر کند ، به سرعت جای خود را در بازار تثبیت کرد و مشتریان وفادار خود را یکی یکی افزایش داد.

حتی اگر از حضور پر رنگ وردپرس بی اطلاع باشید ، آمار وردپرس با موفقیت خود ما را تحت تأثیر قرار می دهد:

  • بیش از 409 میلیون کاربر ماهانه از بیش از 21.2 میلیارد صفحه وردپرس بازدید می کنند.
  • از میان یک میلیون وب سایت برتر جهان ، بیش از 313050 وب سایت با وردپرس ساخته شده است.
  • در سال 2016 ، نزدیک به 18 میلیارد کلمه در سایت های وردپرسی نوشته شده است.

طبق گوگل ترند ، بیش از 18 میلیارد جستجو با کلمه WordPress ثبت شده است و شاید جالب باشد که بدانید این آمار برابر با آمار جستجو در وب سایت های بزرگ مانند آمازون و توییتر است. از طرف دیگر وردپرس یک وب سایت سازنده وب سایت است و عملاً نمی تواند به محبوب وب سایت هایی مانند توییتر باشد.

همه این آمار ما را به یک سوال بزرگ نزدیک می کند ، این سوال این است که چند درصد وب سایت ها وردپرس هستند؟

قبل از پاسخ دقیق به این سال ، خوب است در مورد برخی از ویژگی های این پلت فرم محبوب بحث کنیم:

بخشهای محبوب تر

انعطاف پذیری و انعطاف پذیری بالای وردپرس باعث شده است که معمولاً این اولین انتخاب برای توسعه دهندگان و بازدید کنندگان وب سایت باشد. وردپرس از یک وبلاگ نویسی منظم فاصله زیادی گرفته است و اکنون وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت های شرکتی ، مجلات خبری و شاید بیشتر وب سایت های دولتی را ایجاد کرده است. شاید باورتان نشود ، اما وب سایت کاخ سفید نیز از WordPress برای ساخت آن استفاده کرده است.

وردپرس در کنار سایر دستاوردها ، توانسته نقش ویژه ای در رشد فروش آنلاین داشته باشد. پلاگین WooCommerce این پلت فرم به تقریبا 30 درصد فروشگاه های آنلاین کمک کرده است که رکورد 50 میلیارد دلار بارگیری را بشکنند. نام ووکامرس آنقدر بزرگ است که به عنوان مارک بدن شناخته می شود.

تعداد مشاغلی که از وردپرس برای ایجاد وب سایت مورد علاقه خود استفاده می کنند به طور مداوم در حال افزایش است و هیچ دلیلی برای کند کردن این روند وجود ندارد. زیرا وردپرس ورود به دنیای دیجیتال را آسان کرده و ابزارهای مناسبی را برای پیشبرد این طیف از نیازها فراهم کرده است. این در حالی است که هزینه های کم یا ناچیزی برای خود دارد.

اگرچه ثابت شده است که وردپرس دوست خوبی برای مشاغل کوچک و کم بودجه است ، اما غول های فناوری جهان مانند مرسدس بنز ، سونی و موزیلا نیز به آن اعتماد کرده و سرمایه گذاری های کلانی را برای گسترش قابلیت های خود و استفاده بیشتر از آن انجام داده اند. آنها این کار را کرده اند

یک کسب و کار با چالش های عمده ای روبرو می شود:

  • خروجی رسانه آن باید با حجم بالای ترافیک درخواستی کنار بیاید.
  • از نظر رسانه های اجتماعی ، آنها باید کاربران بیشتری را با ارائه ویژگی های جذاب تر جذب کنند.
  • وب سایت هایی که نمونه کارها یا رزومه ها را نمایش می دهند باید از نظر بصری جذاب باشند و توانایی نمایش فیلم ها و تصاویر با کیفیت را داشته باشند.

وردپرس برای همه این سناریوها راه حل خاص خود را دارد ، به همین دلیل در قلب همه جای خود را پیدا می کند.

دلایل محبوبیت وردپرس

پلاگین های وردپرس

ساختار منحصر به فرد وردپرس ، این سایت ساز را به یک پلت فرم همه کاره و همه کاره تبدیل کرده است. تاکنون بیش از 50،000 افزونه یا پلاگین برای وردپرس ایجاد شده است که همه از سایت های وبلاگ معمولی گرفته تا محبوب ترین وب سایت های وردپرس از آنها استفاده می کنند. فرم های تماس ، سبد خرید ، ابزار تجزیه و تحلیل SEO و بهینه سازهای بارگذاری وب سایت از جمله موارد استفاده شده در این لیست هستند.

افزونه های وردپرس بیش از 1.6 میلیارد بار بارگیری شده اند و این دلیلی بر محبوبیت بالای آنها است. 19 افزونه برتر وردپرس بیش از 1 میلیون بار بارگیری شده است که 11 مورد از آنها فقط توسط کاربران 7 میلیون بار برچسب گذاری شده است. با نام بهترین افزونه های وردپرس آشنا شوید:

  • WooCommerce _ بیش از 30 میلیون بار بارگیری شده است
  • همه در یک بسته SEO – بیش از 13 میلیون بار بارگیری شده است
  • Akismet _ بیش از 12 میلیون بار بارگیری شده است
  • نقشه های سایت XML Google _ بیش از 9 میلیون بار بارگیری شده است
  • فرم های تماس 7 _ بیش از 9 میلیون بار بارگیری شده است

افزونه ها این توانایی را دارند که ظاهر یک وب سایت را تغییر دهند و جلوه ای جدید به آن بدهند.

مضامین وردپرس

ظاهر یک وب سایت به همان اندازه عملکرد و قابلیت های آن مهم است. توسعه دهندگان وردپرس می دانند که هنگام کار و توسعه هیچ محدودیتی نخواهند داشت و این سیستم آزادی عملی زیادی را برای آنها فراهم کرده است.

تاکنون بیش از 6000 قالب رایگان و پولی برای وردپرس ایجاد شده است. هر یک از این الگوها برای انجام یک کار یا وظیفه خاص ایجاد شده اند و با چند کلیک ، نمای خاصی به سایت خود می دهند.

قالب Avada محبوب ترین قالب وردپرس است که تاکنون بیش از 450،000 بار بارگیری شده است. الگوهای Avada ، Divi و Genesis عامل زیبایی بیش از 17٪ از وب سایت های وردپرس است.

نکته جالب در مورد قالب های وردپرس این است که حتی بهترین و کامل ترین آنها هزینه بسیار کمی برای خریداران آنها دارد. قیمت متوسط ​​یک قالب وردپرس کامل در حدود 45 دلار است و این مبلغ فقط یکبار باید پرداخت شود و مانند بسته های ماهانه و سایر مقرون به صرفه نیست.

تالار گفتگوی گسترده و فعال وردپرس

با وجود تمام ویژگی هایی که وردپرس دارد ، این کاربران هستند که با ارزش ترین دارایی های این پلتفرم هستند. در حقیقت انجمن توسعه دهندگان وردپرس قهرمانان خاموشی است که این پلتفرم را با بیش از 68 زبان زنده سازگار کرده است.

از طرف دیگر ، مدیرانی که از وردپرس استفاده می کنند قبلاً وب سایت های خود را به بیش از 120 زبان ایجاد کرده اند. این سطح از نفوذ هرگز توسط هیچ سیستم عامل دیگری حاصل نشده است.

اولین بار در سال 2006 بود که علاقه مندان به وردپرس تصمیم به ایجاد WordCamp گرفتند. WordCamp برای معرفی توسعه دهندگان وردپرس و پیشبرد اهداف آنها ایجاد شده است و از آن زمان تاکنون میزبان نزدیک به 932 جلسه در بیش از 65 کشور و 6 قاره است.

نتیجه

آخرین آمار نشان می دهد که 32٪ از کل وب سایت های جهان و 59٪ از کل وب سایت ها مستقر هستند سیستم مدیریت محتوا توسط وردپرس وردپرس سیستمی دوست داشتنی و انعطاف پذیر است که با توجه به شرایطی که تاکنون داشته است می توان آینده روشن تری را پیش بینی کرد.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در راه اندازی و توسعه وب سایت های وردپرس ، طراحی وب سایت با وردپرس، ارائه راه حل های جامع در زمینه سیستم های مدیریت محتوا نیز طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی نیازهای کاربران و مشتریان خود را برآورده کرده است.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.