home دسته‌بندی نشده رسیدگی به سرقت محتوا توسط وب سایت های دیگر

رسیدگی به سرقت محتوا توسط وب سایت های دیگر


از زمان دنیای مجازی و اینترنت تا به امروز ، مشکل کپی کردن مطالب یا سرقت مطالب توسط وب سایت های دیگر یا افراد دیگر همیشه یک چالش بزرگ برای سایت هایی بوده است که تلاش می کنند محتوای مفید تولید کنند.

برای یک خالق و نویسنده حرفه ای محتوا ، ممکن است هیچ چیز ناامیدکننده ای جز سرقت محتوایی که برای آن زحمت کشیده اند وجود نداشته باشد. در میان سایتهایی که مطالب تولید شده توسط دیگران را کپی و استفاده می کنند ، با اندکی تحقیق نام سایتهای بزرگتر به دست آمد که شاید باور کردن برای خیلی ها آسان نباشد. تکثیر و سرقت مطالب موضوعی است که از ابتدای راه اندازی سایت های کوچک و بزرگ همیشه وجود داشته است و تا به امروز هیچ راه حل قطعی برای ریشه کن کردن آن وجود ندارد.

کپی و سرقت محتوا چیست؟

وقتی نویسنده ای محتوایی را تهیه می کند ، می توان گفت اگر آن را از منبع خاصی کپی کرده باشد و به هیچ وجه منبع اصلی را ذکر نکرده باشد یا نام منبع را در انتهای مطالب خود قرار دهد. چه کسی یک سرقت ادبی و محتوایی مرتکب شده است.

کپی و سرقت مطالب توسط انسان یا خزنده های دست ساز انجام می شود و هدف از این کار بهبود سئوی وب سایت سارق و استفاده از تلاشی است که دیگران برای وب سایت یا وبلاگ خود انجام داده اند. سرقت محتوا معمولاً در کشورهایی مانند ایالات متحده که قانون کپی رایت به درستی اجرا می شود وجود ندارد. اما در کشورهایی مانند ایران این امر به کرات اتفاق افتاده است و تعداد کمی از آنها می توانند از محتوایی که برای تولید آن سخت تلاش کرده اند محافظت کنند.

چند نمونه از سرقت محتوا توسط وب سایت ها انجام شده است:

  • وب سایت هایی که مطالب خود را بدون ذکر منبع منتشر می کنند.
  • سایتهایی که با اندکی تغییر در نوع متن و متن ، مطالب را از وب سایتهای دیگر بازنشر می کنند.
  • وب سایت هایی که محتوای بی کیفیت چندین وب سایت دیگر را می دزدند و در نتیجه محتوای کم کاربردی را در سایت خود منتشر می کنند
  • سایتهایی که ویدئو یا محتوای ویدئوی دیگران را بدون اجازه آنها می دزدند.

وب سایت هایی که قصد بازنشر و حذف محتوای دیگران را دارند ، ضمن ذکر منبع محتوای خود ، باید از برچسب های noindex یا Canonical استفاده کنند. استفاده از این برچسب ها به ربات های گوگل اطلاع می دهد که ، به عنوان مثال ، محتوای یک صفحه تکراری و اصلی نبوده و نباید در برنامه خزیدن ربات های آن گنجانده شود ، و در نتیجه آسیب به سئو و از جریمه شدن توسط گوگل خودداری کنید.

آیا انتشار محتوای سرقتی تأثیر مخربی بر سئو سایت دارد؟

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و تولیدکنندگان محتوای با کیفیت و اصلی نگران سرقت محتوای آنها و به خطر افتادن حقوق آنها هستند. واقعیت این است که نگرانی آنها بی دلیل نیست زیرا ممکن است موتورهای جستجو اشتباه کرده باشند و هنگام بررسی محتوای اصلی و مسروقه ، به اشتباه وب سایت دزد محتوا را به عنوان منبع اصلی انتخاب کنند و بنابراین حق تولید ارائه دهنده محتوا را لگدمال کنند .

اما موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل به سادگی افرادی را که مطالب را می دزدند فریب نمی دهد. الگوریتم های گوگل طی سالیان متمادی برای شناسایی مالک اصلی یک محتوا پیشرفت کرده اند.

وقتی Google محتوای مشابه را در دو سایت مختلف پیدا می کند ، جلوه ها و نمادهای مختلف را بررسی می کند تا ببیند کدام نسخه اصلی مقاله است و کدام یک از آنها اقدام به سرقت آن کرده است. به نظر می رسد Google برای ارزیابی این موارد برخی از موارد زیر را آزمایش می کند:

  • تعداد بازدید از مطالب
  • زمان و تاریخ انتشار محتوا
  • دامنه اقتدار و احتمال بالای بردن دامنه ای که دارای رتبه بالاتری در Google است را ارزیابی کنید
  • برخی از عوامل کلی دیگر مانند پیوندهای خروجی و سایر موارد مشابه که معمولاً محتوای اصلی را دنبال می کنند.

الگوریتم Google Pirate

الگوریتم دزدان دریایی گوگل اولین بار توسط گوگل در سال 2012 معرفی و پیاده سازی شد. گوگل این الگوریتم را برای شناسایی وب سایت های اصلی از وب سایت هایی که سرقت می کنند و سپس انتشار مطالب دیگران طراحی کرده است. علی رغم اینکه بیش از یک دهه از انتشار الگوریتم دزدان دریایی می گذرد ، گوگل هنوز در زمینه پیشگیری از سرقت محتوا به نتیجه مطلوب نرسیده است و این الگوریتم روز به روز در حال تغییر و به روزرسانی است.

مشاغل مختلفی وجود دارد که پس از متحمل شدن هزینه های قابل توجه برای طراحی سایت و تولید محتوای با کیفیت ، از وجود سارقانی آگاه هستند که از تلاش خود سو استفاده می کنند و نمی توانند کاری انجام دهند.

الگوریتم دزدان دریایی Google برای حذف چه محتوایی کار می کند؟

این دقیقاً دلیل اصلی استفاده Google از الگوریتم دزدان دریایی است و وب سایت هایی را که با قانون کپی رایت مطابقت ندارند را هدف قرار می دهد. گوگل به وب سایت های تولید کننده محتوا توصیه می کند از محتوای تکراری و با کیفیت پایین خودداری کنند و در عوض محتوای با کیفیت مفید برای کاربران خود تولید و منتشر کنند.

الگوریتم دزدان دریایی نه تنها متن تولید می کند ، بلکه از محتوای ویدئویی ، صوتی و ویدئویی کسب درآمد می کند و وب سایت متخلف را جریمه می کند.

چگونه وب سایت ها توسط الگوریتم دزدان دریایی مجازات می شوند؟

اگر تعداد شکایات شکایت شده علیه یک شرکت کم باشد ، Google فقط صفحات با محتوای تکراری را از لیست نتایج جستجو حذف می کند. به عنوان مثال ، اگر مقاله یا ویدیویی توسط یک وب سایت به سرقت برود ، در صورت شکایت ، Google فقط صفحه حاوی ویدیو را حذف می کند.

اما اگر تعداد شکایات مربوط به یک وب سایت زیاد باشد یا به اصطلاح بسیاری از شاکیان باشند و همچنان محتوایی را که در دسترس دیگران است در وب سایت آنها منتشر کنند ، این الگوریتم می تواند تمام صفحات وب سایت اشتباه را از نتایج جستجوی Google حذف کند.

قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال قانونی است که Google از آن پیروی کرده و می تواند به همه کاربران گزارش شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به Google پیوند متنی ، ویدیویی یا هر محصول محتوایی دیگری که فکر می کنید توسط سارقان به سرقت رفته است ، دهید. اگر گزارش های زیادی در مورد یک وب سایت وجود داشته باشد ، توسط الگوریتم دزدان دریایی Google بررسی می شود و وب سایت جریمه و حذف می شود.

با وجود تمام آنچه که به الگوریتم دزدان دریایی گوگل نسبت داده شده است ، هنوز مشخص نیست که آیا از وب سایت هایی که به درستی محتوا را سرقت می کنند ، استفاده می کند یا خیر.

صنعت تولید محتوا ارزش آن تا سال 2021 بیش از 413 میلیارد دلار خواهد بود و طبیعی است که این روزها همه به دنبال تولید محتوای بیشتر و دیده شده هستند. از این رو ، برخی از افراد برای جبران کاستی های خود به سرقت تلاش دیگران متوسل می شوند.

همه وب سایت ها به روشی منصفانه و اخلاقی از این مسیر پیروی نمی کنند و مطالب ارزشمندی را از دیگران سرقت می کنند. دلیل اصلی سرقت محتوا توسط برخی وب سایت ها کمبود وقت ، نیروی انسانی و بودجه برای تولید محتوای اختصاصی است و اکثر آنها حتی بررسی نمی کنند که از چه محتوایی کپی می کنند.

چگونه سارقان محتوا را پیدا کنیم؟

وب سایت های مختلفی وجود دارند که پس از بررسی محتوای یک سایت ، وب سایت هایی را پیدا می کنند که محتوای آن را کپی و به سرقت برده اند. وب سایت های Ahrefs و Copyscape می توانند با تجزیه و تحلیل نقشه سایت ، محتوای کپی شده را در وب سایت های دیگر شناسایی کنند.

ترفند دیگری که گوگل به کاربران خود ارائه داده است استفاده از برچسب allintitle است. از برچسب allintitle استفاده کنید: و سپس عنوان مقاله را وارد کنید تا به شما در یافتن استفاده غیرمجاز از محتوای تولید شده کمک کند.

برچسب allintitle با وجود استفاده راحت ، محدود به جستجوی عناوین وب سایت ها است ، اما اگر متن را دوبار نقل قول کنید ، Google می تواند وب سایت هایی را پیدا کند که متن دقیق شما را کپی کرده باشند. . روش دوم کمی دقیق تر است زیرا وب سایت های دزد محتوا معمولاً عنوان مقاله ها را تغییر می دهند تا گم نشوند اما زحمت دستکاری متن را ندارند.

روش های موثر برای جلوگیری از سرقت محتوا توسط وب سایت های دیگر

روش های پیشگیری از سرقت محتوا ، مانند سایر فناوری های در حال تکامل ، روز به روز در حال پیشرفت هستند و می توان افرادی را که از محتوای شما کپی می کنند ردیابی و پیدا کرد. با این حال ، توصیه می شود اگر می خواهید مطالب خود را در جای دیگری نبینید یا احتمال انتخاب محتوای خود را به عنوان کپی به حداقل برسانید ، ترفندهای ساده زیر را به خاطر بسپارید.

از سبک و لحن نوشتاری منحصر به فرد استفاده کنید

نویسندگان بزرگ همیشه سبک نوشتاری خاصی را برای خود انتخاب می کنند. استفاده از عبارات خاص ، زنگ های مکالمه و آشنا که دستکاری و کپی کردن را دشوار می کند و حفظ سادگی و پرهیز از کلمات نامفهوم یکی از بهترین تکنیک هایی است که کپی برداری را دشوار می کند.

نام نویسنده یا سایت را در قسمتهای مختلف متن قرار دهید

از نام نویسنده یا نام سایت خود در قلب متن خود و مکانهایی استفاده کنید که سایتهای کپی برایشان مهم نیست. همچنین در قسمت پایین متن می توانید یک پاراگراف اختصاص دهید تا توانایی ها ، خدمات و خدمات ارائه شده توسط شما و وب سایت شما را توضیح دهد.

از ویژگی Google Alert استفاده کنید

می توانید کلمات کلیدی خاصی را که حاوی یک نام منحصر به فرد هستند مانند نام نویسنده یا سایت خود را در Google Alert قرار دهید. به این ترتیب ، صحت محتوای شما در Google ثبت می شود.

از طرح های خاص استفاده کنید و علامت های آبی بگذارید

آرم ها و علامت های آبی که روی تصاویر یا فیلم های خود قرار می دهید استفاده از این جلوه را برای بسیاری غیرممکن می کند. سعی کنید هوشمندانه و سبک آرم یا علامت را در تصاویر یا فیلم ها قرار دهید ، به طوری که سارقان متوجه آن نشوند و بعد از مدتی بسیاری از جلوه های شما در وب سایت های آنها دیده شود.

استفاده از هشدارهای حق چاپ و نحوه استفاده از محتوا

اگرچه کپی و سرقت از مطالب غیرقانونی است ، اما بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند. بسیاری از وب سایت هایی که بخش تولید محتوای آنها بسیار فعال است ، در پاورقی خود آورده اند که اگر محتوایی را ارسال می کنند ، بدست آوردن محتوا اشکالی ندارد. ضمن مجاز بودن استفاده از محتوا ، به افرادی که قصد تولید محتوا را ندارند هشدار می دهد و آنها را از احتمال پیگرد قانونی آگاه می کند و معمولاً آنها را دلسرد می کند.

استفاده از افزونه های ضد کپی

اگر وب سایت شما توسط WordPress CMS ساخته شده است ، می توانید از چند افزونه مفید که برای این سیستم عامل نوشته شده استفاده کنید.

پلاگین WP Content Copy Protection

افزونه WP Content Copy Protection با غیر فعال کردن دکمه سمت راست ماوس ، کپی کردن متون را کمی دشوار می کند.

پلاگین اثبات حق چاپ

اگر نمی خواهید Google شانس از دست دادن مالکیت محتوای شما را از دست بدهد و دستگاه کپی باعث نمی شود Google به اشتباه شما را یک سارق محتوا قلمداد کند ، می توانید با کمک پلاگین Copyright Proof برای محتوای خود یک گواهی امنیتی ایجاد کنید. این گواهی شامل امضای دیجیتالی است که سندی معتبر در مورد زمان تولید و انتشار محتوای شما برای متقاعد کردن Google است.

آخرین کلمه

فضای مجازی مانند اقیانوس عظیمی است که طراحان وب سایت و بازدید کنندگان وب سایت در آن مشغول و کاوش می شوند. در همین حال ، برخی از دزدان دریایی 24 ساعت شبانه روز به دنبال مطالب دیگران هستند و سعی در کپی و سو mis استفاده از آن دارند. اگر به دنبال بهترین راه برای بهبود SEO خود هستید ، بهینه سازی سایت، تولید محتوا ، بازاریابی محتوا و موفقیت در بازاریابی دیجیتال شما می توانید با تماس با واحد بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب بهترین راه حل ها را برای افزایش کارایی وب سایت خود دریافت کنید.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.