home دسته‌بندی نشده تأثیر ترافیک وب سایت بر سئو

تأثیر ترافیک وب سایت بر سئو


نمی توانید وب سایت خود را در Google Pages پیدا کنید؟ در این صورت ، شما اصلاً تنها نیستید ، زیرا میلیون ها وب سایت دیگر وجود دارد که مدتهاست بدنبال مکانی مناسب در اولین نتایج یا حداقل در چند صفحه اول صفحات این موتور جستجو هستند.

اگر تعداد کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند کم است ، احتمالاً فکر می کنید که این آمار کم تنها دلیل خرابی سایت شما و رسیدن به صفحات اول گوگل نیست. اما باید این واقعیت را بدانید که اگرچه تعداد کل بازدید از وب سایت شما تأثیر شگفت انگیزی در رتبه بندی وب سایت شما ندارد ، اما بازدیدهایی که تمام فاکتورهای کیفیت گوگل را دارند ، از دید این جستجو پنهان نیست موتور بهبود موقعیت شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از Google استفاده می کنند کمک زیادی خواهد کرد.

این جمله را هرگز فراموش نکنید: هرچه وب سایت شما محبوبیت بیشتری داشته باشد ، رتبه آن بهتر و بهینه تر می شود.

طبق مطالعه انجام شده توسط عوامل رتبه بندی SEMrush ، 17 عامل مختلف وجود دارد که هر مدیر وب سایت و بازاریاب دیجیتال باید از آنها آگاه باشد. این 17 عامل به ترتیب زیر اولویت بندی شده اند:

  1. ترافیک مستقیم
  2. وقت صرف شده در سایت
  3. تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه
  4. نرخ گزاف گویی
  5. مجموع دامنه هایی که به وب سایت ارجاع می شوند
  6. تعداد بک لینک ها
  7. تعداد IP هایی که از وب سایت بازدید کرده اند (ترافیک مراجعه)
  8. تعداد بک لینک های دنبال شده
  9. طول محتوای صفحات وب
  10. این وب سایت دارای اتصال HTTPS امن است
  11. تعداد لنگرها
  12. تعداد کلمات کلیدی در لنگرها
  13. تعداد کلمات کلیدی در قسمت بدنه سایت
  14. تراکم کلمه کلیدی
  15. کلمات کلیدی مورد استفاده در عناوین
  16. کلمات کلیدی مورد استفاده در توصیف متا
  17. فیلم ها در صفحه

با یک نگاه اجمالی به این لیست ، یک واقعیت واضح قابل استنباط است و آن این است که لب همه این موارد و آنچه همه این موارد را ایجاد می کند ، بازدیدهای انجام شده توسط کاربران است. بازدید و بازدید از وب سایت در موفقیت آن نقش اساسی دارد.

اما گوگل به سادگی این مسئله را نادیده نمی گیرد و بیشتر از قبل به نحوه یافتن کاربران از وب سایت شما یا رفتار آنها هنگام بازدید از آن و در کل میزان این نوع بازدیدها توسط وب سایت توجه می کند.

در این مقاله ما می خواهیم تأثیر بازدید از وب سایت را بیشتر کنیم سئو بیایید در مورد آن صحبت کنیم اما قبل از آن ، بیایید توضیحات دقیق تری در مورد عوامل تأثیرگذار در سئو ارائه دهیم. ما همچنین به شما می آموزیم که چگونه با استفاده از این 17 فاکتور تأثیرگذار ، رتبه بندی وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به درستی بهینه کنید. با بیش از 19 سال تجربه در زمینه بهینه سازی سئو و افزایش فروش آنلاین مشاغل در این فضا ، واحد بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب بهترین راه حل ها را برای بهبود رتبه بندی وب سایت شما ارائه می دهد. فقط یک تماس با مشاوران و کارشناسان بازاریاب اینترنتی ما پاسخ س questionsالات اساسی شما را دریافت کرده ایم و در مقایسه با رقبا بهبود محسوسی در وضعیت برای خود خواهید دید.

ترافیک مستقیم

اگر ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک و ترافیک وب سایت را برای سایت خود فعال کرده باشید ، می دانید که کجا باید منبع ترافیکی را که دریافت کرده اید جستجو کنید. در قسمت ترافیک ورودی ، بخشی به نام ترافیک مستقیم وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید ترافیک مستقیم چیست.

ترافیک مستقیم یا ترافیک مدلی است که در آن کاربر مستقیماً و با تایپ آدرس سایت در نوار جستجوی مرورگر خود بدون هیچ واسطه ای مانند جستجو و یافتن نام وب سایت مورد نظر در Google یا مشاهده لینک آن در هر وب سایت دیگری . سایت شوید

در گذشته تصور می شد که ترافیک مستقیم ، یعنی کاربر می تواند این آدرس را از طریق تاریخچه مرورگر خود پیدا کرده و آن را جستجو کند ، یا آدرس مورد نظر را از حافظه تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهد. اما امروزه مفهوم بازدید مستقیم یا ترافیک کمی متفاوت و در واقع کمی پیچیده تر شده است.

اکنون بازدید مستقیم از طریق کارمند شرکتی که صاحب آدرس سایت است یا مشتریانی که به طور مکرر در یک فروشگاه آنلاین خرید می کنند ، انجام می شود و آدرس فروشگاه مورد علاقه خود را در مرورگر خود نشانه گذاری می کنند. بازدید مستقیم از طریق ایمیل ، ترافیک تولید شده توسط تلفن همراه ، پیوندهای سایت هنگام نمایش آگهی هنگام بازی با تلفن های همراه یا نرم افزاری که از تبلیغات کوتاه برای کسب درآمد استفاده می کند نیز قابل دستیابی است. .

ترافیک مستقیم عامل اصلی در بهبود رتبه بندی وب سایت است. گزارش SEMrush بیان می کند که حتی پس از افزودن 5 عامل مهم دیگر به لیست عوامل تأثیرگذار در سئو وب سایت ، بازهم بازدید مستقیم است که بیشترین تأثیر مثبت یا منفی را در رتبه بندی سایت دارد. وقتی تعداد زیادی از کاربران از یک وب سایت بازدید می کنند ، توسط Google تشخیص داده می شود که دامنه چنین وب سایتی دارای ارزش بالا یا اصطلاحاً اقتدار بالایی است.

در پایان مطالعه ، SEMrush نتیجه گرفت که بازدیدهای ارگانیک مستقیماً با رتبه بندی یک وب سایت در نتایج گوگل ارتباط دارد و هرچه بازدیدهای مستقیم از یک سایت بالاتر باشد ، گوگل رتبه بهتری برای آن دارد. SERP نمایش داده می شود. ظاهراً ، گوگل اهمیت زیادی به دامنه اقتدار و تعداد بازدیدهای منظم از یک سایت می دهد و این باعث می شود یک سایت از نظر نمایش توسط کلمات کلیدی ایده آل تر باشد.

اهمیت بالای مراجعه مستقیم کاربران به وب سایت شما به این معنی است که شما فقط مجبور نیستید کاربران جدید را به صورت ارگانیک جذب کنید. در واقع ، انتخاب روش مناسب برای مارک تجاری و ایجاد برداشتی مطمئن و قدرتمند از آنچه برای چه می جنگید ، به همان اندازه مهم و موثر است.

اقدامات کاربر

دریافت ترافیک مستقیم به تنهایی نمی تواند حضور یک وب سایت را در صفحه اول نتایج Google تضمین کند. کیفیت بازدید از وب سایت شما نیز به همان اندازه مهم است.

مدتی است که گوگل در حال بررسی دقیق این مسئله است که آیا وب سایت ها نیاز کاربران خود را برآورده می کنند یا خیر. به همین دلیل از بین پنج فاکتور تأثیرگذار در سئو وب سایت ، سه عامل مربوط به بررسی رفتار کاربر پس از حضور وی در وب سایت است. در ادامه با این سه عامل بیشتر آشنا خواهید شد.

وقت صرف شده در سایت

طبق SEMrush ، عامل شماره دو که بیشترین تأثیر را در رتبه بندی یک وب سایت دارد ، مدت زمانی است که کاربر پس از ورود به سیستم در وب سایت شما می گذرد. ​​Google بررسی می کند که آیا کاربر در حال خواندن محتوای وب سایت شما است؟ آیا او حداقل 30 ثانیه طول کشید تا مطالب شما را بخواند؟ و …

هرچه کاربر زمان کمتری را در یک سایت بگذراند ، Google بیشتر متوجه می شود که چنین وب سایتی پاسخگوی نیاز کاربر و آنچه که وی جستجو می کند نیست. از طرف دیگر ، هرچه کاربران مدت بیشتری در یک سایت بمانند ، گوگل بیشتر می شنود که این وب سایت محتوای مفید و مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

به بازاریابان دیجیتال و دارندگان وب سایت توصیه می شود که نه تنها بیشترین بهره را از کلمات کلیدی ببرند بلکه به جای کمیت به دنبال کیفیت باشند و فقط از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنند. .

به عنوان مثال ، اگر وب سایتی در زمینه فروش لوازم جانبی خودرو فعالیت می کند ، بهتر است به عنوان مثال به کاربرانی که به دنبال خرید موتور سیکلت هستند توسط گوگل توصیه نشود. زیرا در این حالت زمان حضور این افراد در چنین وب سایتی کم است و محتوای آن از نظر این موتور جستجو ارزش کمی نشان می دهد.

صفحات در هر جلسه (صفحات در هر جلسه)

تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه سومین عاملی است که رتبه بندی یک وب سایت را تعیین می کند. صفحات بازدید شده در هر جلسه به معنای تعداد صفحاتی است که کاربر در مدت زمانی که از وب سایت مورد نظر بازدید کرده و بازدید کرده است.

این عامل برای گوگل مهم است زیرا می تواند دلیل خوبی برای مفید بودن محتوای وب سایت باشد. علاوه بر محتوای خوب ، رابط کاربری و منوهای مناسبی که کاربر را به قسمت های مختلف سایت هدایت می کند نیز در افزایش تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه نقش مهمی دارند.

تحقیقات SEMrush نشان داده است که سایت های برتر در نتایج Google معمولاً در هر جلسه با کاربر خود تعداد زیادی صفحه مشاهده می کنند. همچنین ، چهار وب سایت اول در نتایج گوگل از این نظر به طور متوسط ​​مشابه هستند و تعداد صفحاتی که در هر جلسه بازدید می کنند بسیار نزدیک به یکدیگر است.

از طرف دیگر ، این که تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه بسیار کم است ، این واقعیت را نشان می دهد که محتوای شما به هیچ وجه برای کاربر بازدید کننده مناسب نیست یا ارتباطی با آنچه که وی جستجو کرده است ندارد. منوها و کلیدهای ناوبری ناکافی که در وب سایت خود تعریف می کنید ، می تواند به اندازه تولید محتوای بی کیفیت ، تأثیرات مخربی بر روی SEO شما داشته باشد.

نرخ گزاف گویی

وقتی تعداد زیادی از کاربران پس از دیدن صفحه اول باز شده ، وب سایت شما را ترک می کنند ، نرخ جستجوی وب سایت شما افزایش می یابد. کاربران معمولاً پس از مدتی وب سایت هایی را که بازدید می کنند ترک می کنند یا برگه مرورگر خود را می بندند. اما اگر تعداد زیادی از کاربران پس از مشاهده فقط یک صفحه از وب سایت شما این کار را انجام دهند ، Google حدس می زند مشکلی در محل کار شما وجود دارد.

طبق تحقیقات SEMrush ، برترین وب سایت های نتایج گوگل به طور متوسط ​​فقط 49٪ نرخ پرش دارند. علاوه بر این ، بررسی های SEMrush نشان می دهد که نرخ پرش پایین معادل رتبه بندی تک رقمی در چند صفحه اول Google است.

نرخ پرش بالا به گوگل می گوید صفحه باز شده توسط کاربر کمترین ارتباط را با جستجوی وی دارد. اگر فکر می کنید نرخ گزاف گویی وب سایت شما زیاد است ، بهتر است در مورد کلمات کلیدی که روی آنها تمرکز کرده اید تجدید نظر کنید.

یک بار دیگر تأکید می کنیم که برای بهبود سه عامل فوق و بهینه سازی سایتابتدا سعی کنید مطالب مرتبط و مفیدی را در سایت خود منتشر کنید و اطمینان حاصل کنید که دسترسی کاربر برای آن آسان است. کاربر برای یافتن مطالب مفید شما نباید گیج و گیج شود.

بخش بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب با داشتن تیمی مجرب از وب مسترهای باتجربه ، بهترین راه حل ها را برای حضور بیشتر و بیشتر کاربران و مشتریان در سایت یا فروشگاه آنلاین شما ارائه می دهد.

مراجعه به ترافیک

میزان مراجعه به سایت عامل اصلی تعیین کننده رتبه بندی سایت و بهینه سازی سئو می باشد. بازدیدهای مراجعه کننده ترافیکی است که از طریق پیوندهای سایت شما در اینترنت به سمت شما هدایت می شود. ممکن است با وب سایت دیگری یا اصطلاحاً بک لینک همکاری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه و مقدار دهی Google به میزان مراجعه به سایت ، به ادامه مطلب مراجعه کنید:

کل دامنه های ارجاع شده

اگر در مورد قدرت لینک های ارجاع شک دارید ، باید بدانید که تحقیقات SEMrush ثابت کرده است که تفاوت بین دامنه های ارجاع بین وب سایت دارای رتبه 1 و 10 از نظر عددی در حدود 1000 لینک است.

حوزه های ارجاع شما ارتباط زیادی با IP های ارجاع دارند (فاکتور 7 در لیست بالا). اگرچه مجموع تمام IP های ارجاع شده لزوماً با دامنه های ارجاع شده برابر نیستند ، اما ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. بنابراین IP های ارجاع شده همان تأثیر لینک های ارجاع شده به یک سایت را دارند و هر دو در بهبود رتبه بندی SEO به همان اندازه مفید هستند.

خلاصه اگر به دنبال کسب رتبه های بالا در کلمات کلیدی هستید ، باید حضور خود را در فضای تولید محتوا پر رنگتر کرده و روند اشتراک این مطالب را آسان تر کنید. با سایر وبلاگ نویسان همکاری کنید و سعی کنید بیش از پیش مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

کل بک لینک ها

Blacklink به پیوندهایی از وب سایت شما گفته می شود که در وب سایت های دیگر قرار می گیرند. ممکن است در اینجا بپرسید تفاوت دامنه های ارجاع با بک لینک چیست؟

برای یافتن پاسخ این سوال ، تصور کنید که یک وب سایت به شما بک لینک داده است. حال اگر این وب سایت پیوندهای مختلفی از سایت شما به کاربران خود منتشر کرده باشد ، تاثیری در تعداد بک لینک ها ندارد و پیوندهای سیاه شما به همان تعداد است. اما پیوندهای بیشتر از نظر میزان مراجعه به سایت ، ارزش وب سایت شما را افزایش می دهد.

نتایج تحقیقات SEMrush همچنین بر این واقعیت تأکید دارد که هر تعداد دامنه دارای بک لینک بیشتر باشد ، در نتایج Google رتبه بالاتری خواهد داشت. همانطور که IP های ارجاع شده به دامنه مهم هستند ، تعداد لینک های برگشتی یک دامنه نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که لینک سیاه شما از برچسب noFollow برخوردار نیست ، زیرا در این صورت از نظر سئو هیچ ارزش خاصی نخواهد داشت.

حرف آخر

8 مورد از 17 فاکتور تأثیرگذار در بهینه سازی سئو ، ارتباط صریح و مستقیمی با بازدید و بازدید سایت شما دارند. اگرچه می خواهید سایت شما نکات بهینه سازی SEO را در زمینه های دیگر نیز رعایت کند ، بهتر است برای شروع کار با مرور ترافیک فعلی خود شروع کنید.

اطمینان حاصل کنید که کاربران از منابع مناسب به شما مراجعه می کنند یا خیلی زودتر از حالت عادی شما را ترک نمی کنند.

اگر نرخ پرش بالایی دارید و هیچ مراجعه ارجاعی دریافت نمی کنید ، بهتر است همین حالا استراتژی SEO خود را تغییر دهید و به دنبال بازدیدکنندگان مرتبط با خود باشید. اگر به دنبال بازدید از سایت را افزایش دهید و شما SEO و SEO خود را بهینه خواهید کرد ، دیگر وقت تلف نکنید و با مشاوران شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس بگیرید و از امروز بهینه سازی SEO خود را شروع کنید.


صفحات دیگری که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.