home دسته‌بندی نشده چگونه نام مناسب دامنه خود را پیدا کنیم؟

چگونه نام مناسب دامنه خود را پیدا کنیم؟


اولین چیزی که مخاطب در راه رسیدن به وب سایت شما با آن روبرو می شود نام دامنه است. در نتیجه ، بسیار مهم است که چه نامی را برای دامنه خود انتخاب کنید.

برخی از اشتباهات ساده هنگام انتخاب دامنه می تواند به راحتی منجر به نابودی کامل یک تجارت شود. یکی از این اشتباهات ساده انتخاب چند دامنه برای یک کسب و کار یا استفاده از اعداد است ، خط تیره کنار دامنه به راحتی می تواند تجارت و دامنه شما را از بین ببرد.

انتخاب دامنه بدون رعایت قوانین نه تنها مشتریان و مخاطبان شما را گیج می کند بلکه ممکن است منجر به نارضایتی مشتری و قطع دائمی مشتری شود.

با یادگیری قوانین بسیار ساده ای که در زیر توضیح داده خواهد شد ، دامنه مناسبی برای تجارت خود انتخاب کنید.

دامنه چیست و چرا باید آن را ثبت کنیم؟

به آدرسی که برای باز کردن یک وب سایت خاص در مرورگر وارد می کنید دامنه گفته می شود. به عنوان مثال ، شما برای مراجعه به موتور جستجوی Google از www.google.com استفاده می کنید. در این آدرس بعد از www. دامنه google نام دارد و قسمت آخر آدرس پسوند دامنه نام دارد و می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

URL های وب سایت دقیقاً مانند اثر انگشت هستند. این بدان معنی است که هر وب سایت دامنه متفاوتی نسبت به سایت های دیگر برای خود دارد. درست مثل آدرس خانه یا محل کار شما ، که کاملاً متعلق به شماست.

چگونه دامنه مناسب وب سایت خود را در 10 مرحله انتخاب کنیم.

  • به ساده ترین شکل ممکن بنویسید

برای انتخاب نام دامنه باید به این نکته توجه داشته باشید که نام انتخابی شما باید به ساده ترین شکل ممکن به زبان انگلیسی یا فینگلیش باشد تا به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند و امکان تایپ آن را به حداقل برساند.

برای به حداقل رساندن احتمال اشتباه تایپی ، نباید از کلماتی استفاده کنیم که به روش های مختلفی قابل نوشتن هستند. در واقع ، ما باید نامی را انتخاب کنیم که در صورت شنیدن به راحتی قابل نوشتن باشد.

به عنوان مثال ، انتخاب نام های پایان دهنده می تواند برای کاربرانی که نمی دانند از h در انتهای نام دامنه استفاده کنند ، گیج کننده باشد.

  • همیشه سعی کنید یک نام کوتاه برای دامنه انتخاب کنید

استفاده از نام های دامنه طولانی یا پیچیده می تواند کاربر را در وارد کردن آدرس در مرورگر دچار مشکل کند. به طور کلی ، هرچه دامنه انتخاب کوتاه تر باشد ، یادآوری آن آسان تر است. دامنه های کوتاه علاوه بر اینکه به راحتی به خاطر سپرده می شوند ، نوشتن آنها نیز آسان است.

  • کلمات کلیدی را می توان در نام دامنه استفاده کرد

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار در آدرس وب سایت می تواند مزایایی را برای شما و تجارت شما به همراه داشته باشد ، از جمله:

  • به بهبود رتبه سئو وب سایت شما کمک می کند.
  • به کاربران کمک می کند تجارت شما را درک کنند.
  • برای مارک تجاری شما مفید است.

به عنوان مثال ، اگر شما یک تور لیدر فعال هستید ، می توانید از کلمه کلیدی سفر در ابتدای نام دامنه خود استفاده کنید ، که حتی موثرتر است.

  • از نام جغرافیایی محلی در آدرس دامنه استفاده کنید

اگر تجارت یا خدماتی که ارائه می دهید مربوط به منطقه جغرافیایی خاصی است ، می توانید از نام آن منطقه در دامنه خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، یک تور لیدر فعال در کرج می تواند از دامنه karajtravel.com استفاده کند.

  • یک دامنه خوب به راحتی به خاطر سپرده می شود

این یک دامنه خوب است که به راحتی در میان میلیون ها URL در اینترنت به یاد می آورید. دامنه های ساخته شده از کلمات کلیدی مختلف با قیمت های بالا در اینترنت موجود است ، اما به جای خرید این دامنه ها ، می توانید چندین کلمه کلیدی را با هم ترکیب کرده و دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی به خاطر سپرده شود.

  • قبل از خرید دامنه حتماً تحقیق کنید

بعضی اوقات دامنه ای را انتخاب کرده اید که بسیار راحت است اما قبل از ثبت نام باید کمی تحقیق کنید و بدانید که نام انتخابی شما متعلق به شرکت دیگری نیست یا با نام آنها شباهت ندارد و باعث سردرگمی می شود. در کاربر هستند

.ir یا .com کدام گزینه بهتر برای وب سایت شماست؟

به راحتی می توان گفت که .com تا چند سال پیش ، بازار جدیدی برای پسوند دامنه بود. هنگام نوشتن دامنه در مرورگرها ، بسیاری از کاربران ناخودآگاه از .COM در انتهای URL استفاده می کنند.

اما با افزایش ارزش دلار و محبوبیت روزافزون .IR ، بسیاری از کاربران آنلاین و صاحبان مشاغل ترغیب شده اند که از این پسوند برای دامنه های خود استفاده کنند. البته برای تبلیغات آنلاین گوگل ، به دلیل تحریم های موجود در ایران ، باید از دامنه .com استفاده کنید.

اما دلایل زیر را می توان در ایجاد محبوبیت برای .ir موثر دانست:

  • با توجه به اینکه .ir دامنه ملی ایران است. این براساس قوانین کشور است و در صورت بروز مشکلات قابل پیگیری است.
  • به دلیل افزایش بی سابقه قیمت دلار ، تهیه دامنه .com بسیار گرانتر از دامنه .ir است.

موارد زیر را هنگام انتخاب نام دامنه انجام ندهید:

سعی کنید از شماره ها در نام دامنه خود استفاده نکنید. به عنوان مثال ، هنگامی که از شماره 5 در نام دامنه خود استفاده می کنید ، مخاطب و مشتری شما با شنیدن نام دامنه نمی دانند ، آیا منظور شما 5 عددی است یا حروف ، و در نتیجه احتمال تایپ کردن مشکلات و همچنین این نوع انتخاب نام حتی می تواند میزان نارضایتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

با استفاده از خط تیره ، موتورهای جستجو ممکن است آدرس دامنه شما را به عنوان هرزنامه در نظر بگیرند. در نتیجه ، تا آنجا که ممکن است از خط تیره استفاده نکنید یا در صورت لزوم بیش از یک بار از آن استفاده کنید.

چرا انتخاب دامنه برای یک وب سایت بسیار مهم است؟

کاربر ممکن است آدرس سایت را مستقیماً به مرورگر وارد کند یا روی پیوندی کلیک کرده و به سایت شما هدایت شود. با این حال ، این یکی از اولین مواردی است که آنها در مورد وب سایت شما مشاهده می کنند.

در نتیجه ، انتخاب آدرس می تواند تأثیر مستقیمی در درک مخاطب از شما داشته باشد. دامنه ای که انتخاب کرده اید حتی می تواند بر حقانیت و اعتماد مخاطب شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، وقتی یک خبر مهم توسط دامنه JOKNEWS.IR به اشتراک گذاشته می شود ، ممکن است بسیاری از کاربران بر اساس نام دامنه آن را جدی نگیرند.

نتیجه:

نام دامنه می تواند تأثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت یک تجارت داشته باشد. شما باید سعی کنید آدرسی در اینترنت داشته باشید که به وضوح به کاربران و موتورهای جستجو بگویید شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید. بنابراین ، برای انتخاب نام دامنه خود وقت بگذارید و مراقب انتخاب دامنه مناسب باشید.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.