home دسته‌بندی نشده معرفی 6 مرحله از مدل sostac و همه چیزهایی که باید درباره آن بدانیم

معرفی 6 مرحله از مدل sostac و همه چیزهایی که باید درباره آن بدانیم


مشاغل برای موفقیت به یک برنامه بازاریابی نیاز دارند. در واقع ، برنامه بازاریابی برای یک کسب و کار قلب آن و اساس اجرای برنامه های عملیاتی و مدیریتی آینده است.

رشد و موفقیت هر مشاغل به عوامل مختلفی از جمله حاشیه سود و فروش بستگی دارد که با برنامه ریزی مناسب و اجرای صحیح می توان این موارد را افزایش داد.

شما باید مشتریان خود را متقاعد کنید که بهترین محصولات را با بهترین قیمت برای آنها دارید. اگر نمی توانید مشتریان بالقوه خود را برای خرید محصولات و خدمات خود متقاعد کنید ، وقت و هزینه خود را هدر می دهید. در نتیجه ، شما باید یک برنامه بازاریابی مناسب برای تجارت خود طراحی کنید. در ادامه این مقاله با یکی از بهترین مدل های بازاریابی به نام SOSTAC آشنا خواهید شد.

آشنایی با 6 مرحله مدل sostac

Sastek یک مدل بازاریابی شش مرحله ای است که زمینه موفقیت کسب و کارها را فراهم می کند و در تحلیل شرایط صنایع مختلف نقش مهمی دارد.

در ادامه مراحل مختلف طراحی این مدل بازاریابی را بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: شرایط را تحلیل کنید

اولین قدم تجزیه و تحلیل کامل وضعیت فعلی تجارت است. این به شما کمک می کند درک بهتری از وضعیت فعلی خود داشته باشید.

برای به دست آوردن تصویر صحیح از تجارت خود ، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند swot ، تجزیه و تحلیل رقبا ، تعیین کانال آگهی و سایر موارد استفاده کنید.

تحلیل سوات

با کمک swot فرصت ها و تهدیدها را در موقعیت فعلی یک تجارت شناسایی کنید. به طور کلی ، موارد زیر را می توان با swot تشخیص داد:

  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • فرصت ها
  • تهدیدها

مرحله 2: اهداف تعیین کنید

با کمک اولین قدم ، فضای عمومی بازار را برای خود ترسیم کرده اید. در مرحله بعدی باید سعی کنید روی اهداف کوتاه مدت تجاری تمرکز کنید. برای تعیین اهداف می توانید از روش 5s استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که اهداف شما هوشمندانه هستند.

مرحله 3: استراتژی را تعیین کنید

برای رسیدن به اهدافی که در گام دوم مشخص کرده اید ، چه کاری باید انجام دهید؟ برای این مرحله ، شما باید بازار هدف خود را دوباره بررسی کنید تا بخشی را که با استراتژی شما متناسب است انتخاب کنید.

تعریف استراتژی به شما کمک می کند ضمن دستیابی به اهداف کوتاه مدت به اهداف بلند مدت خود نیز برسید. افزایش مشتریان جدید ، برقراری ارتباط موثر با آنها و دریافت بازخورد از آنها برای این مرحله بسیار مهم است.

مرحله 4: از تاکتیک استفاده کنید

مجموعه ای از ابزارها هستند که برای رسیدن به اهداف استفاده می شوند. برای این مرحله می توان از روش آمیخته بازاریابی 7P استفاده کرد.

در این مرحله از تاکتیک هایی مانند سئو ، تبلیغات کلیک ، همکاری با رقبا ، بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می شود.

مرحله پنجم: اقدام کنید

در این مرحله باید تعیین کنیم که برای دستیابی به اهداف چه کاری باید انجام دهید و همچنین استراتژی مشخص را پیاده سازی کنید. به عنوان مثال ، شرکت X ، با نقاط قوت و ضعف مشخص شده ، باید کارهای خاصی را انجام دهد تا به اهداف خود برسد و استراتژی مشخص شده را اجرا کند.

در نتیجه ، در این مرحله ، همه کارهایی را که باید برای رسیدن به موفقیت انجام شود ، شناسایی می کنید و با این کار ، شرایط موفقیت را ایجاد می کنید.

انجام صحیح این کار شما را به اهداف خود نزدیک می کند. تولید محتوای SEO ، ایجاد لینک ، بازاریابی از طریق ایمیل ، سئو و سایر مراحل مرتبط نقش مهمی در توسعه موفقیت آمیز برنامه بازاریابی شما خواهد داشت.

مرحله ششم: کنترل کنید

آخرین مرحله و یکی از مهمترین مراحل در این روش کنترل و نظارت بر روند برنامه با در نظر گرفتن اهداف از پیش تعیین شده است.

در این مرحله ، شما باید تمام فعالیت هایی را که قبلاً انجام شده است به طور کامل مرور کنید تا نقاط ضعف ، نقاط قوت ، پیشرفت ، خطاها و اشتباهات احتمالی شما کاملا شناسایی شود. استفاده از ابزاری مانند Google Analytics قطعاً در این مرحله بسیار مفید خواهد بود.

بنابراین شما باید موارد زیر را انجام دهید:

  • برای Google Analytics که شاخص های عملکرد هستند ، kpi را مشخص کنید
  • تجربیات کاربر را بررسی کنید
  • تجزیه و تحلیل وب
  • بر اساس انتخاب های خود گزارشی از Google Analytics تهیه کنید
  • بهینه سازی نرخ تبدیل

نتایجی که اظهار شده

Sostac یک برنامه بازاریابی بسیار ساده است که به کسب و کار شما کمک می کند در شش مرحله به اوج موفقیت برسد و با رشد فزاینده فروش روبرو خواهید شد.

با گذراندن مراحل فوق ، سرانجام یک نقشه راه خواهید داشت که مشکلات و راه حل های موثر احتمالی را به وضوح نشان می دهد و مستند می کند.

وقتی تمام اجزای sostac را کنار هم قرار دهید ، دقیقاً مانند یک معما عمل می کند که پس از تکمیل ، نقش یک برنامه عالی بازاریابی را برای کمک به طراحی استراتژی شما بازی می کند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.